Osechi!

Det är som att jag faller från jordens yta så fort jag är hemma.
Livet drar igång med buller och båg så fort man är hemma igen, speciellt när man varit borta en hel vecka som vi var. Jag drog igång livet med ett 8 timmars jobb pass bara 2 timmar efter att vi kommit hem från Kyoto och jag fått en timmas sömn. Det är tur att man är ung och allt det där tjafset men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag inte att jag är så speciellt ung längre.. nej sånna powerpass kommer jag göra mitt bästa åt att undvika. Jag orkar inte med sånt längre!


Osechi! Alla olika små mat... rätter är väl att ta i... matbitar nödvändiga för att få den tur man behöver för ett helt år! Bara att leta upp den biten (och helst en gammal Japan som har någon koll på de gamla skrönorna) för den delen av livet man skulle vilja ha en boost.


Osechi som bara vi i familjen åt på nyårsdagen (som är dagen man firar i Japan, man firar inte direkt nyårsafton på samma sätt).


Kinesisk Osechi, den är godast tycker jag ;D


Några bilder som jag inte lagt upp än, för att gottgöra veckan utan blogginlägg.. kanske.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Wow, det ser jättegott ut!! Känner hur det börjar vattnas i munnen haha xD

2012-01-10 @ 22:00:45
URL: http://spelfreak.bubbleroom.se
Postat av: Henrik

Hej! Trevligt att lasa om ditt liv i Japan. Jag har sjalv bott och pluggat i Japan under 18 manader tidigare men jobbar nu i Kina. Ar spelutvecklare och planerar att komma tillbaka till Japan senare i ar. Sa jag laste att du pluggade spelutveckling, hur gar det med det?

2012-01-12 @ 14:01:26
Postat av: Tessosan

Hej! Måste fråga, vad är det som är längst ner till vänster på den kinesiska osechitallriken? Det bruna som ser ut att va inoljat i nåt, (fläsk tror jag?) Det ser ut som nåt jag åt när jag var i Japan men jag förstod aldrig vad det var! Såå gott i alla fall!

2012-01-15 @ 09:21:07
URL: http://tessosan.com
Postat av: Tessosan

Hej! Måste fråga, vad är det som är längst ner till vänster på den kinesiska osechitallriken? Det bruna som ser ut att va inoljat i nåt, (fläsk tror jag?) Det ser ut som nåt jag åt när jag var i Japan men jag förstod aldrig vad det var! Såå gott i alla fall!

2012-01-15 @ 09:22:47
URL: http://tessosan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0