Jordbävning 7.3

 
Som det står stort över bl a Aftonbladets hemsida så hade vi ett kraftigare skalv idag runt tjugo över 5. Jag hade somnat med Shingo och drömde först att det skakade men vaknade snabbt och i slutet sprang jag faktiskt ut med Shingo för säkerhets skull. Det har utfärdats en tsunami varning som vi nu väntar ut, den ligger på uppåt en meter.
 
Vi och våra kompisar utspridda i landet mår bra :)
Det verkar rätt lugnt nu men vi kommer vara lite på vår vakt eftersom det varit lite skalv i natt också.

Kommentarer
Postat av: Sara Lu

Kände av den här i Gifu med, dock så gungade det bara till lite.. Var en mindre på en 2a bara här nämnligen..

Men var försiktig, hörde av några polare att det troligen kommer en större under nästa vecka..

Svar: Va skönt att det inte var så mycket hos er. Sånt där är ju bara rykten, dom kan inte förutspås men man ska alltid vara på sin vakt!
Mimi

2012-12-07 @ 11:21:08
URL: http://starhoney.blogg.se
Postat av: Maria Björnbom Öberg

Vi satt på en buss då det hände så vi kände inte av det alls. Känns lite skönt att jag inte kände av det! Misstänker att man blir extra vaksam då man har en liten att ta hand om...
Däremot vaknade jag av skalven i natt och trodde jag var på en båt...

Svar: Hahaha ja att marken skakar är inte det första man tänker på! Den var inte så jätte stark hos oss (men mitt mansion är så sjukt stabilt.. det skakar aldrig i onödan) det var mest längden som gjorde att jag klev ut för att se om några grannar kom ut. Vi får se vad jorden hittar på...
Mimi

2012-12-07 @ 12:09:16
URL: http://bokkei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0