Senaste efterskalvet 22:43


(Jag har duttat dit platserna för "hand" så dom är lite cirka).
Efterskalven härjar fortfarande, nu sist skakades bl a Gunma-ken om en aning men då den bara mätte 3 på skalan så kände vi inte den här hemma på 4:e våningen trots att Tokyo inte ligger så långt bort härifrån. Nån timme tidigare kunde jag dock känna 4:an som Gunma hade.

Jordbävningar som är såhär svaga (och Tokyo inte är epic center) känns ungefär som när personen bredvid dig rör sig lite eller om en riktigt tung lastbil kör förbi utanför. Det är när man börjar tycka att det var en otroligt lång lastbil som man vet att det är en jordbävning. Vi har dom hela tiden så man tänker inte så mycket på dom, oftast sover man eller åker tåg eller så. Jag sov genom förskalvet till 11 Mars men det var lite extremt av mig.

På japanska heter jordbävningen 東北地方太平洋沖地震 (Touhokuchihoutaiheiyouokijishin)

Just nu brainstormar jag och Yuji rätt mycket om hur vi måste updatera vårat evakuations-kit. Vi har ett typ tryckt inne i en garderob som är lite halvtaskigt och halvgammalt. Lite hjälmar, liggunderlag, vattenrenare och så vidare vore rätt bra att införskaffa när det finns att köpa igen.

Kommentarer
Postat av: Miko

Vad bra att ni uppdaterar ert evakutions-kit!

Förresten, har du sett animen 'Tokyo Magnitude 8.0', den är riktigt hemskt men ändå rätt verklighetstrogen. Den tycks även ha prickat datumen som detsamma som den första jordbävningen i Japan i år, läskigt.

Ta hand om er!

2011-03-31 @ 20:33:59
URL: http://frostcake.se
Postat av: Zandrha

Vilken fin desgine du har fått ^^

2011-04-01 @ 22:28:34
URL: http://mspcurry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0