Vattenkris och fortfarande tomma hyllor.

Några fler mobil bilder från våran mataffär, den är på två våningar och rätt stor.





(Jag har skrivit per hushåll men per person ungefär)



Som man ser i bakgrunden så är det inte helt slutsålt, det där bakom är lotion och handcreme. Inte direkt mat men..



Just nu är det mest dåligt samvete så fort man tänder en lampa eller kör en tvättmaskin. Det blir att värma upp kroppen med varmt badvatten för att undvika ACn och sen ha i vattnet i tvättmaskinen för tvättning. Jag har försökt att kolla upp schemat för blackouts men det verkar inte vara så mycket.. rutin bakom dom alls nu.

Imorgon ska jag skicka iväg lite paket till Sophie och svärmor, plocka upp tandpetare från golvet och sen måste jag till frisören för klippning och färgning.


Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (Johanna)

Skönt att det inte var så mycket förstört hemma. Självklart är det inget att jämföra med de som förlorat både hem och människor, men det lilla som drabbar en själv är ju jobbigt nog.



Själv väntar jag mycket otåligt på att finnair ska bevilja vår ombokning, då vi inte känner för att åka ni i april längre. Men, att det ska vara så svårt att ordna!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-03-23 @ 17:54:34
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Stina

SV: Alltid! Mina tankar gick direkt till dig och din familj där borta. Du är ju den enda ja känner där borta och oron flög på mig direkt! Vet ju att media brukar förstora allt 10 ggr men ändå va man ju orolig. Men så himla skönt att allt gått så pass bra för er!



När de lugnat ner sig och jag sparat ihop pengar kommer jag över och hälsar på och hjälper till :) Men har skänkt 200 kronor iaf via nå sånt där SMS nummer. Är ju student så ja har inte så mycket pengar. Men 200 räcker nog till nånting :)



Absolut kul me ny mobil! :D Jag älskar touch-screen och kan inte tänka mig en utan det nu! :D Hade en iphone 3 innan och blev tokkär ^^ Är inte så mycket inställningar på den här faktiskt! Gick att använda på en gång :)

2011-03-23 @ 18:28:37
URL: http://guchie.blogg.se/
Postat av: Emma

Sänder alla tankar till er, det kommer ta tid- Men det kommer att bli bättre så småningom! <3



Kramar!

2011-03-24 @ 00:38:49
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: joanna

sv: Ja, men det märks faktiskt på folket i japan att dom har en slags "magisk" samhörighet där, den finns absolut inte här i Sverige i alla fall. hahah Jag hade ju planerat att åka till tokyo en månad i år. Oktober var det sagt, men eftersom min lillasyster (som jag ska åka med) är så orolig över hur det är i landet just nu så skjuter vi upp den. Nästa vår tänkte jag då. Jag får se det positivt, då får jag i alla fall chansen att se hanami säsongen :D Var det mycket att städa hemma hos er? :(



Här i sverige så pratar en massa jävla sossar och miljöpartister på radion om japan och säger att landen inte behöver någon direkt hjälp för ni klarar er s¨å fint ändå. Men jag fattar inte vad dom menar, är det inte dom som förlorat sina hem och sina familjer/vänner som behöver hjälp?



Jag har t.o.m övervägt att åka dit med rädda barnen och röda korset (om det nu var dom hjälporganisationerna jag kollade på)och bara hjälpa till med det som går. Får se om jag kommer iväg.



Jag kan komma med vatten! :P haha



massa dunkar på flyget vettu..



2011-03-24 @ 12:59:31
URL: http://meeoow.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Läskigt med att det kan vara radioaktiva ämnen i vattnet :S

2011-03-29 @ 19:36:56
URL: http://heavyhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0