PRE-NYAR!

Det ar tva timmar kvar till det nya aret och 1.5 timmar tills jag ska dra ut hela pick och packet till det lokala templet och grilla lite mochi and ringa lite klocka. Nyar i Japan tycker jag verkligen drar igang den forsta dagen pa aret, alltsa imorgon, pa sjalva nyars natten sitter halften inomhus och ser pa TV och man smaller ingenting.

Jag och Yuji sitter just nu och tar igen oss, rattare sagt Yuji har fet somnat och jag har torkad mochi i ansiktet efter att ha tryckt i mig en hel lada med japanska sweets sjalv.

Idag har varit busy-busy, som tur ar ar vi tva kvinnor nufortiden i familjen som kan peka med pekpinnen och vi har snurrat om varandra med forberedelser, tvatt och halla ordning pa pojkarna. Yuji och jag infann oss vid halv 10 i Kyoto City for att handla allt som man bara maste ata for att vara saker pa att man far maximal super lycka under aret som kommer. Man vill ju vaxa sig stor, stark och vis och Gud vet vad. Om man kan ata sig till sant, sa visst ar jag pa!


Folk rann in genom dorrarna nar vi satte igang, forsta minutrarna var det ratt lugnt men efter bara 15 min gick det knappt att ga fran en affar till en annan utan att knocka en stackars unge i huvudet med en lada sushi.


Alskade mochi!


Till lunch ar det sushi och till middag ar det soba! Det ar japanskt nyar det!




Nar vi ar och halsar pa hos Yujis foraldrar sa bor vi i Yujis morfars hus som ligger precis bredvid hans foraldrars hus. Morfar ar hemma nu men annars bor han ofta pa ett vardhem for han borjar bli gammal. Hans hus ar sa himla mysigt och jag onskar det sag ut sahar for mig nar jag hanger tvatt hemma:


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Gott Nytt År!

2011-12-31 @ 16:41:43
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Tokyo - Love

Fint! Oj, vad jag vill tillbaka till Japan när jag läser din blogg. Mmmm... mys!

2011-12-31 @ 17:23:33
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Liiitza

Ta mer bilder i hans hus! Vill gärna se mer hur ett typiskt japanskt hus kan se ut :D

2012-01-02 @ 08:43:11
URL: http://www.liiitza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0