Nu ar vi framme!

Vi har kommit fram! Jag har forsokt att blogga tva ganger men blogg.se appen fungerar inte alls for mig om jag vill ha med en bild och jag tycker det ar sa frutkansvart trakigt att blogga utan bilder. Sa nu har jag istallet norpat Yujis jobb dator eftersom min laptop blev lamnad hemma. Anledningen till att jag straffats saaa med att inte ha med min alskade dator ar helt enkelt for att vi ska fa plats med en arsforburkning av mochi som vi brukar fa med oss! Mochi ar godast "hemma gjord"!

Mochi ar alltsa det har for dom som vill veta mer, jag vet inte ens hur jag ska borja att forklara det sjalv.

Men i slutandan ar allt gjort av ris! Jag alskar mochi, skulle kunna ata det varje dag, det ar sa tuggummi aktigt.


(Sa himla sot pa en av jobb bilarna! Det som star ar "tadaima, gyuunyuu no haitatsuchuu" som lite knogligt oversatt betyder "Just nu levererar vi mjolk!" som i att dom ar ute pa sin mjolkrutt inte att det ar ett special erbjudande.

Det har ni svart pa vitt anledning till att jag inte vill bli oversattare, noll talang ;D)

Igar var vi i Kyoto och shoppade lite, traffade Yujis kompisar from gymnasiet. Jag kopte aven en vinterjacka antligen efter 4 ar. Den jag hade innan kopte jag min forsta vinter i Japan och den gar inte att stanga langre.

Yujis foraldrar jobbar fortfarande, dom har inte ledigt riktigt an, dom har massor att gora innan nyar (egna foretagare) sa Yuji och jag brukar hjalpa till att hamta upp all mat som ar forbestallt inne i Kyoto city.

Huvudsaken man ater under japanska nyar ar Osechi. Det ar en valdans najs bentou i stort sett. Fast eftersom det inte ar en lunch lada (vilket en bentou ar, bentou ar alltsa ingen speciell mat utan bara ordet for lunchlada) sa ar det inte en bentou. Det kommer komma bilder pa allt, forhoppningsvis i nagorlunda takt med hur det hander men det ar lite knepigt nar man ar smatt elektroniskt handikappad!

Jag har gjort en kategori i ar for japanska nyar, den heter Oshougatsu vilket ar det japanska ordet for nyar!

Kommentarer
Postat av: Liiitza

Haha, kunde bara läsa ただいま xD De andra tecknen är såå svåra!! Hur lång tid tog det för dig att lära allt?

2011-12-30 @ 05:04:21
URL: http://www.liiitza.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0