Passet hittat!

JAG HAR HITTAT MITT PASS!
Har det varit borta kan man ju undra? Ja det har det varit, jag har rivit runt som en rabies drabbad här hemma i min jakt på det, näst efter min son, absolut viktigaste jag har. Mitt visum är klart, det vet jag eftersom det lilla vykortet man får skriva sin adress på vid ansökan damp ner i brevlådan men vart jag hade städat undan passet och betalningsfrimärket ja, det var en bra fråga.

Man betalar en hel del här i Japan via att köpa "frimärken", vi brukar skoja lite om att det är de dyraste frimärkerna i världen just det för att förlänga eller förnya en visum status kostar 4000 yen. Det är helt enkelt ett bevis på att man betalat in avgiften istället för att ge cash. 

Men ikväll så räckte jag över Shingo till Yuji och körde en sista upp och ned vändning och då låg det i ett kuvert i det skåp som jag kollat igenom MEST. Bra där. Nu kan jag i alla fall åka till immigrationsverket på måndag och se vad jag fick för dom.. 1, 3 eller 5 år? 3 år kan jag väl få iaf, snälla rara...
 
 
Nu ska jag leta efter sånna här.

Kommentarer
Postat av: Annica

Kul att veta om de där "frimärkena":) Hoppas du får dina 3 eller fem år den här gången! Ett år går ju så himla fort så då känns det ju som man förnyar var och varannan dag om det fortsätter så:P

Svar: Ja det gör verkligen det, som att man bor på immigrationsverket. Jag tänkte åka in imorgon, är lite nervös!
Mimi

2012-12-01 @ 14:36:34
URL: http://mangaandart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0