Julmust på Ikea!

Idag har varit en till såndär dag när jag inte gör något vettigt. Mitt kära barn har dragit oss tillbaka miljoner av år i evolutionen och hängt på mig som en liten apunge hela dagen. Vill inte leka, inte äta bara sova på mamma monkey style.
 
Yuji å andra sidan har fart och flängt. Han är inställd på JUL! Han har varit på IKEA och raggat upp både julgran och julmust! IKEA i Japan har i år alltså både must och julskinka inne så för alla er som läser min blogg och befinner er i Japan, skynda, skynda! Tyvärr finns inget inslagningspapper, det ringde Yuji och svor och spotta om i telefonen, i mars skulle det tydligen komma in. I mars? Behöver man julpapper då?
 
Så igår gick jag och Shingo och handlade inslagspapper på LOFT istället som har öppnat i det varuhuset jag brukade jobba i förut. Loft säljer papper men av någon konstig anledning så säljer japanska affärer oftast bara inslagninspapper till ETT paket. Nu var det till Shingos paket som pappret skulle användas till så jag kunde slå in två paket per rulle som likförbanat kostar typ 30 kr styck. Sen stod jag med amningshormonerna uppe vid öronen och grät medan jag skrev på paketen att det var till Shingo från mamma och papppa.
Men gud jag blir tårögd bara av att tänka på det nu.. måste ta en paus.
 
 
Nu är jag tillbaks.
Jag lovar er, amningshormoner är inte att leka med. Dom är värre än graviditetshormonerna. Sitter man inte och gråter över tanken på att ens son en dags ska få skägg och kalla en morsan så beter man sig som rena rovdjuret som vaktar sitt älskade lilla barn, gud nåde den som försöker något.

Kommentarer
Postat av: Anna aka Schlierie

Gud vad roligt att dom säljer julskinka och julmust på Ikea därborta!

Synd att dom inte säljer glögg och massa annat juligt med ^^ eller det kanske dom gör i andra ställen?

Svar: Jo glögg finns också men det har dom alltid varje år :D Medan must och skinka dyker upp lite hur som helst :)
Mimi

2012-11-20 @ 21:04:39
URL: http://miss-schlierie.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Awesome, var rädd att jag skulle bli utan allt sånt där när jag flyttade dit! 8D

Förrästen, undrade bara, vilket språk kommer du att tala med Shingo?

Svar: Jag pratar bara svenska med honom :) Eller lite engelska slinker in när Yuji är hemma för det är väl vårat familjespråk antar jag men Shingo ska lära sig svenska :)
Mimi

2012-11-22 @ 16:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0