Dags för updatering.

Så vad har jag haft för mig? Jag har ju fött barn, sen tagit hand om barn och gött barn så nu har jag ett litet tjockt barn! Jag har också försökt komma med olika taktiker till att få lite tid med båda händerna fria där jag också får sitta ner och kanske t ex skriva lite i bloggen - detta utan resultat. Men jag ger inte upp!
 
Ja så, det här barnet då. En del av er har ju varit med på den tillfälliga bloggen men jag tänkte ta och presentera min son igen, han är ju ändå så go och jag som hans mamma tror ju att han är det bästa och den ända bebisen på jorden ;D
 
(Den första bilden som visades på honom, 1 dag gammal)
 
Den 28 september (42+2) kl 17:08 (jag blev igångsatt 26 september kl 20:00) fick vi en pojke med akut kejsarsnitt på grund av att mina värkar varit för klena så lillstackarn hamnat snett och inte kunde komma ut. Jag, hög på lyckan som medföljer en lyckad epidural, hade varit helt ovetandes om detta i 3 timmar när vi fick veta läget men allting gick jättebra. Jag hade aldrig i mitt liv kunnat ens gissa att jag skulle få min son via kejsarsnitt, en förlossning är rena rama kinder ägget.

Han vägde 3470gram och var 50cm lång.
 
Lillfisen heter Shingo som är ett namn som består av två kanjis, dom vi har valt ser ut såhär:

Den första "Shin" är helt enkelt att tro, som i "shinjiru" där man tror på något eller varför inte tror på sig själv. Andra kanjin "go" (också "Satoru") skulle man kunna säga är "fast besluten". En finare förklaring av tecknet är att den första delen, det långa strecket och sen dom två korta på varsin sida är ju ens hjärta och "go" till höger som vi som kan japanska genast kopplar till att betyda numer "fem" är en kanji som betyder "jag" så kort och gott kan man säga att "Shingo" betyder "Jag tror på mitt hjärta" eller "Jag följer mitt hjärta" i en liten renare översättning. Vi vill att vår son aldrig ska behöva tvivla på det han tror på och alltid ska kunna hitta svar i sig själv så därför har vi valt det här namnet så att varje gång vi kallar på honom så stärker vi det ännu mer :)
 
Idag är Shingo 7 veckor och 1 dag.
Han väger runt 5330gram och är 55 cm lång så det är fortfarande en liiiten kille.

Han tycker bäst om att pussas med mamma.
Eller det kanske var jag det...

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Åh, vad kul att du är "tillbaka"! Och en sån liten söting, underbart fint namn också! Både betydelse och hur det "låter"

2012-11-17 @ 19:58:07
URL: http://sakuradesu.blogg.se
Postat av: Liiitza

Har saknat den här bloggen :) Welcome back!

2012-11-18 @ 07:58:05
URL: http://www.liiitza.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad kul att du återvände till Blogg.se efter att jag hade flyttat ifrån blogg.se till wordpress ^_^. Roligt att du skriver vad din sons namn betyder. I Sverige känns det självklart att ett namn är ett namn, men i andra delar av världen verkar det som att namn är delar av ord som har en hel betydelse.

Kram från Emma ^_^

2012-11-18 @ 16:46:51
URL: http://redlittlepanda.se
Postat av: Annica

Jag är så glad att du börjat skriva här igen. Följde dig på den andra tillfälliga bloggen också. Det är så kul att läsa om Shingo. Man märker att han är bland det finaste du varit med om i ditt liv hittills:)

2012-11-18 @ 19:24:15
URL: http://mangaandart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0