Dagen före fredag!

Det är andra veckan i rad som Yuji har ledigt fredag, det är ren lyx som jag gärna skulle vänja mig vid. Imorgon har jag och Shingo jidoukan på förmiddagen, öppna förskolan tror jag är samma sak, klockan 11 till halv 12 då dom har något som heter "Baby-chan time" och alla med små bebisar och även gravida får en halvtimme åt att umgås med speciella aktiviteter och även en-två BM finns med så man kan fråga frågor. Det ska bli roligt och se om Shingo inte kan få lite kompisar i samma ålder, känns viktigt för mig också att han får höra japanska.

Idag har jag fortsatt min städhysteri, det är som att jag kör graviditetsboandet nu och jag bara river. Det är grymt skönt iof, jag brukar få några sånna här ryck om året då jag bara slänger ut allt som "kan vara bra att ha" för skiten blir ju aldrig det! Sen vid halv 5 tiden drog jag med mig lillskit ut på en powerwalk som även blev ett stopp vid en mobilaffär. Jag är så sugen på iPhone5! Tillslut ringde Yuji som slutade tidigt och vi gick till Saizeriya och åt middag. Shingo tyckte det var helnajs och satt och stirrade sig blind på menyn som var såååå fiiin enligt honom.
 
 
Imorgon ska vi också till Akihabara hela familjen efter att vi varit på jidoukan, det ska bli supermysigt! Jag röstar på kebab till lunch :)
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Har följt din blogg i ett par år nu, måste bara säga att du gör ett riktigt bra jobb. Jag älskar sättet du förklarar vanliga vardagssituationer i japan som skiljer sig från hur vi har det i sverige. Jag blir alltid så himla glad av att läsa dina inlägg för på något sätt känns de alltid så äkta och inspirerande.
När du blev gravid trodde jag att jag skulle sluta läsa din blogg, jag är en sån människa som inte är ett direkt fan av barn. Tycker mest de är jobbiga. Men även om det är mycket baby-snack så är dina inlägg lika roliga att läsa så jag stör mig inte ens på det. (det där blev väldigt konstigt, det är inte direkt så jag stör mig på folk med barn. hoppas du förstår vad jag menar även om jag uttrycker mig lite knasigt xD )
Och ni verkar vara en väldigt mysig liten familj :)
Gud vad rörigt allt det här blev, men iallafall. Ha en riktigt bra helg!

Svar: Tack för din fina kommentar, det är kul att höra! Ofta känns det bara som man rabblar på om sitt egna som värsta egot.Jag bytte till minbebis just för att jag visste att det skulle bli mycket bebis, det är lite svårt att inte bli det eftersom jag är med honom dygnet runt men jag ska nog banne mig lyckas slänga in lite annat också ;D
Mimi

2012-11-29 @ 21:05:22
Postat av: Patricia

Vilka fantastiska ögon! Är de gråa?... grå-aktiga? xD

Svar: Dom är typ blå/gråa, men jag tror inte det kommer förbli så! Man kan ju alltid hoppas, det hade varit ballt :3
Mimi

2012-11-29 @ 22:34:32
URL: http://sutori.bloggplatsen.se
Postat av: Liiitza

Ögonen <3

2012-11-30 @ 00:57:28
URL: http://www.liiitza.blogspot.com
Postat av: Julia

Underbar!!! Så fina ögon :D

2012-12-04 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0