Sån himla seg söndag.

Det är söndag eftermiddag och jag har inte ens kommit ur min pyjamas än.
Yuji somnade någonstans vid lunch och han har fortfarande inte vaknat. Vi är så himla sega båda två.

Igår var vi hos Debbie och Sebastian och hade en jättemysig lördag kväll med tunnbrödrulle, småprat och tv-spel. Vi behövde det båda två, jag behövde det verkligen! Jag kan verkligen inte säga att det varit lätt de här två veckorna med skola från 9 - 16 följt av jobb 17 - 21 när man dessutom bakar unge på heltid.


Jag har en graviditets bok som jag bläddrar i nu när jag snart kommer börja en ny trimester, det finns så otroligt många böcker att "The mother of all pregnancy books" lät som the way to go. Dock något jag måste ta och göra är att införskaffa mig en svensk bok så att jag kan snappa upp alla termer och hänga med i snacket i Sverige, det är dags att jag börjar rå mig mer om mitt modersmål nu när jag ska ha barn känner jag. Se till att ni aldrig försummar erat modersmål så som jag har gjort.

En positiv sak med att de första 12 veckorna är över är att min jättemagen nu äntligen har säckat ihop för det var verkligen fånigt där ett tag, det såg ut som jag kommit halvvägs! Men nu har jag i stort sett endast min riktiga baby bump kvar som är betydligt mindre men hindrar mig från att kunna ha jeans och annat low cut på mig.

Nu är jag så sjukt sugen på pannkakor att jag tänker ställa mig och steka ett gäng. Det är nog sylten jag vill ha. Eftersom godis inte alls finns på samma sätt som man är van vid som svensk så får jag inte riktigt sötsug som en vanlig människa, typ choklad och smågodis utan det smyger sig fram när jag blir sugen på, tja pannkakor och frukt. Det bästa med pannkakor är att man kan använda resterna till att göra egna skink crepes!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Wow det är verkligen en duktig bulle du har där! Så fint jag blir helt glad :)

2012-03-04 @ 09:53:10
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu kommer naturvetararen framtrippande på tå la la la la. Det kan finnas en vetenskaplig förklaring till varför din mage har "säckat" ihop sig. Det finns ett hormon i kroppen som bara utsöndras vid graviditet. Detta hormon gör så att fettet från fettvävnaden löses upp (inte allt) och skickas ut i blodbanan för att doneras till din bebis. Med andra ord, det eventuella fett du hade på magen tidigare kan ha försvunnit i samband med graviditeten. Det finns amerikaner som bantar med det hormonet, eftersom dom inte bakar bebis så kissar man ut fettet istället.

2012-03-04 @ 10:20:46
URL: http://redlittlepanda.blogg.se/
Postat av: Linn

på tal om modersmål, när din lilla bebis kommer ska ni då (förutom japanska då) lära bebisen svenska också? e lite tidigt att svara på det men jag är lite nyfiken =^.^=

2012-03-04 @ 11:58:25
Postat av: becka

Har varit i Thailand å helt missat att du blivet me bebis, så stort GRATTIS!

2012-03-04 @ 14:44:57
URL: http://gepzy.livejournal.com
Postat av: Maria

Gratulerar! Fin mage du har! När min lilla Amelia föddes förra året så kände jag hur viktigt Svenskan blev för mig. Jag bor i USA, och jag pratar bara svenska med henne. Hennes första ord var på svenska och det var "tittut". Gissa om jag var stolt då? :) Jag kämpar på med henne varje dag, och det har gett resultat. Jag läser, sjunger, och pratar på med henne, och hon förstår otroligt mkt. Engelska lär hon sig från sin pappa.



Grattis än en gång! :)

2012-03-19 @ 07:17:46
URL: http://desertchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0