Handla maaaat!

Jag är en såndär fru som springer efter min man i mataffären och leker med min iphone :3
Ibland i alla fall, igår var en sån dag.


Bambu är dyrt igen, älskar när säsongen kommer och man kan köpa massor att koka i riset! Nu kostar ett skott nästan 600 yen!


Massa grönt som man bara trodde fanns i överväxta trädgårdar tills man flyttade till Japan.


KIMCHI!


Riiiis!


Och koppnudlar.


Sen det bästa enligt mig, färdigt ris, bara att värma i micron!


Och min man :O


Jag la min iphone som referens så man kan se hur små vanliga chipspåsar är här. Det är lite frustrerande i början men nu känns det mer som en vettig storlek, så man slipper äta ihjäl sig :P

Kommentarer
Postat av: Johanna (Tokyo - Love)

Mmmm... MAT! Som jag saknar att kunna köpa allt kul som inte finns i Sverige. Älskar att handla mat, haha är typ en hobby.*



Oj, dyr bambu nu.. hur gör du med det i riset menar du?



2012-03-11 @ 21:14:21
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Sara Lu

Oj vad dyr kimchi'n är hos er :o

Köper min för 198 yen underfär, stort packet ^^



Haha jag kan inget annat än att störa mig på chips-påsarnas storlek. Men antar som du säger att det är vettigare. Hah. ^^

2012-03-12 @ 15:21:44
URL: http://starhoney.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh Mimmi pleeeease! Kan inte du skicka en låda med koppnudlar till mig? (kan maila bilder på de jag skulle vilja ha) Jag betalar dig självklart för både nudlarna och frakten! Saknar de såååå mycket :( KRAM!

2012-03-13 @ 22:59:52
URL: http://bokunojinsei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0