Genki Sushi

Till middag idag gick vi ut och åt sushi. Ja ":O!" tänker nog ni men här får man faktiskt äta sushi trots att man bakar bebis. Det andra ":O!" kommer från dom som vet att jag faktiskt inte äter sushi om jag är vid medvetande och får välja men som sagt jag är ju med bebis. Eftersom lillen nu har börjat dricka sitt fostervatten så tycker jag det är viktigt att jag ser till att äta japansk mat som jag vill att lillen ska fatta smak för och äta sen när den är ute. Speciellt eftersom jag själv tycker det är så jobbigt att jag aldrig lärde mig äta fisk.


Jag tog lite bilder också när vi åt för att jag ville visa er men sen kom jag hem och fick halvt damp på min iPhone som vägrar connecta till internet och bestämde mig för att en full restore var på sin plats.

Man är inte den vassaste kniven i lådan om man säger så.. så det blir google bilder istället!


Genki Sushi som vi var på är ett såndär rullbands sushi ställe där sushin kommer in på just ett rullband, det kommer både in sushi som man kan plocka som man vill och så har man en touch screen framför sig där man kan beställa in också. Den enda sushin vi gravida inte ska äta i Japan är tonfisk.

Jag blir mätt så himla fort nu bara, jag har inga direkt graviditets cravings som jag bara måste ha men jag blir mätt väldigt fort och äter istället väldigt ofta. Jag har fått en mycket bättre rutin med maten nu än innan då jag knappt kom ihåg att äta så jag äter mycket oftare och bättre. Det som känns så fel bara är att ställa sig på vågen och se plus 2 kilo, haha. Det är så svårt att påminna sig själv om att det ska gå såhär.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mums mums sushi!!!

2012-03-01 @ 14:52:38
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: lina

Oj, grattis till graviditeten! Har inte varit inne här på ett tag. Vad roligt :) Super duper intressant när du skriver om hur det går till i Japan också med UL och allt (Ja, inte bara gravidgrejer egentligen utan allt överhuvudtaget.) Älskar olika kulturer och hur olika det är överallt i världen, intressant :) Kram från en läsare

2012-03-01 @ 16:01:17
Postat av: Mia

Jag älskar de där rullbanden, då vi var i japan i somras glömde jag nästan äta utan satt mest och bara stirrade för att se vad det var för spännande som skulle komma förbi nästa gång...

2012-03-01 @ 20:49:57
URL: http://bokkei.blogg.se/
Postat av: Linn

Det är så spännande att följa din blogg och jag hoppas att du får det enkelt i fortsättningen med din lilla gullunge <3

2012-03-01 @ 23:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0