8 timmar på körskolan.

Jag känner mig halvt däckad efter idag. I rumpan i alla fall. Jag kom till körskolan vid halv 11 för att gå på min näst sista teori lektion (nummer 11) och sen ställa mig i kö för cancelmachi. Det är en av mina favorit saker i Japan, t om läkaren har det systmet, där man helt enkelt kan sitta och vänta och få tider som andra ställt in. Det är så himla mycket folk på körskolan nu att det inte finns några tider att boka så jag har inget annat val. Och jag är sååå nära att vara helt klar med allt. Jag behövde bara en ynka timme körlektion för att få boka TRE lektioner på motorvägen och sen är det bara dubbelcheck för uppkörningen kvar!

Klockan 5 fick jag äntligen en bil! Då hade jag väntat i nästan 7 timmar. Jag har så ont i rumpan från allt sittande.

Men nu har jag bara en lektion kvar i teori, imorgon klockan 6 är den lektionen sen är jag HELT klar. Då har jag gått 10 + 23 timmar teori. Plus 15 + 19 timmar körlektioner. Det har tagit så sjukt lång tid att bli klar med körkortet pga det men nu är jag nääästan där.


Vi har ett schema över varje månad och där gäller det att matcha lektions nummer med ens egna liv. Där det ingår naturkatastrofer, smekmånader och Gud vet vad.. puh förra året var verkligen busy.

Men nu har jag bara nummer 16 kvar.

Kommentarer
Postat av: Matilda

så mkt mer avancerat det verkar vara att ta körkort i japan än i sverige

2012-03-08 @ 20:52:17
URL: http://minimojen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0