Setsubun!

Igår var det ju Setsubun, festivalen då man i Japan tar på sig en mask och kastar torkade bönor över balkongen medan man säger att det goda ska hålla sig inne och det onda hålla sig ute. Lite halvskumt sådär som de flesta festivaler här men barnen älskar det! Yuji älskar Setsubun för att han får äta all en fisk han vill, alltså det tillhör.


För mig är det här en riktigt hardcore super sushi! Den har ju allt man kan hitta i ett kylskåp ihop rullat!

Jag är ingen stor sushi ätare jag och en ugnsvärmda fisken luktar ju kallsup så jag är inte riktigt med och frossar fisk, jag har istället frossat i hemgjora fiskpinnar med stuvad spenat och tomat soppa.


Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Oh, setsubun. Så mysigt! Vi fick nåt godis i skolan vid setsubun har jag för mig, och bönor..

Maki'n ser väldigt god ut! Ändå att du inte är nån sushiälskare.. "kul" att höra. Älskar själv sushi, och OJ som jag saknar Tokyo-sushin!

2012-02-04 @ 18:33:22
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Jag älskar sushi! Skulle mer än gärna prova "riktig" japansk sushi.

2012-02-05 @ 21:59:53
URL: http://zimtsternli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0