HUGME barnvagn!

Jag har ju glömt att visa våran barnvagn! Vi köpte den jätte tidigt, jag är knappast långt gången nu men var ännu mindre gången då. Anledningen till att vi köpte vagnen så otroligt tidigt var för att jag redan för flera år sedan (3 för att vara exakt) bestämt mig för vilken vagn jag ville ha när det var dags och nu med det nya året så firade dom sitt 4 års jubileum med en jätterea. Dock var det endast 5 personer som fick chansen att vara del av super rean. Och vi var en av dom! Vi sparade alltså över 5 000 kr på att köpa vagnen tidigt :)


Det är en Neon White Hug Me från Katoji. Den är helt perfekt. Liten och smidig.
Liggdelen är dessutom sittdel också. Den kan även tas av och med skenorna som ingick så kan den användas som vagga och bouncer (en sån där sitt stol som barnen brukar ha). Egentligen skulle jag ha köpt en grön men det var dom vita som gällde under rean och det fungerar det med :)


Den är såklart nerpackad nu men det finns väl inte en blivande mamma i världen som kan få hem barnvagnen och motstå att bädda den en gång. Lakanen jag har i på bilden är från Villervalla! Det grymma med dom förutom deras söta saker är att dom fraktar till hela världen och drar av skatten för oss som inte bor i Sverige ;D

Med allt fick vi också en säng/lekhage/skötbord, mamma väska och madrass. Vi betalade runt 4 500 kr och det va fri frakt. Defintivit värt det!


Majoriteten av barnvagnar i Japan har inte liggdel utan de flesta köper en vanlig sulky som dom lägger barnen i (från 1 månad, inte innan dess) med en speciell bebis matta i. Detta för att vagnarna är mindre och smidigare. Men för mig som är uppväxt med svenska barnvagnar så var det bara ett fet NEJ. Jag kan inte lägga det käraste jag har i en sån instabil vagn där jag inte ens ser min bebis. Vänd mot mig ska den vara. Så att Katoji har gjort Hug Me (som är väldigt mycket mindre än vanliga svenska barnvagnar) var ren lycka för mig!

Den tar så lite plats att vi har den ståendes ihopfälld i hallen.
Jag är jättenöjd!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den ser toppen ut, spännande med liggdelen :)

Haha jag har också kollat på barnvagnar, herregud man känner sig fett mysko men jag tycker det är intressant..man vill ju ha den optimala vagnen när det är dags! :p

2012-02-20 @ 17:00:06
URL: http://lifebyjojo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0