ADD medicin när man är gravid?

Jag fick frågan om jag kan ta min ADD medicin nu när jag är på tjocken och jag tyckte det var en bra fråga som var värd att svaras på i ett inlägg!

Jag kan absolut inte ta min ADD medicin medan jag bakar bebis, jag kan knappt ta mig medicin när jag inte är gravid eftersom den är känd för att ha orsakat leverskador hos patienter, det är därför jag varje kvartal lämnat blodprov för att det ska hållas koll på. Men! Jag behöver ingen medicin när jag är med barn.

Ända sen hcg:t började bubbla i blodet på mig så har jag varit ADD botad. Jag har aldrig varit så lugn, koncentrerad och samlad som jag är nu när jag är med barn. Det är helt fantastiskt. Jag går ju som sagt en japanska kurs nu på två veckor, det är 6 timmar av "bla bla bla adjektiv bla bla bla substantiv bla bla bla -masu form bla bla bla -te form" något som ni andra med ADD kan back me up med är rena självmordet. Men med bebis så är jag helt med i 6 hela timmar, jag minns vad som sagts, jag är fortfarande pigg nog att fungera efteråt och tiden tickar på i normal takt (istället för plus 1 min, minus 10 min) precis som normala människor (shit va ni har det lätt, om ni bara visste...).


Lektionen är helt okej, det är mest vardaglig japanska som jag själv använder hela tiden men nästa vecka kommer vi plugga kanji lika intensivt som vi pluggar grammatik den här veckan och det ser jag fram emot. Om det är något jag behöver plugga så är det kanji, det var alldeles för länge sedan jag gjorde det.

Kommentarer
Postat av: Cassie

Sv:



Tack gumman <3

ja, vi är så trött på dom nu!

hoppas att ni inte får uppleva något sådant!

Hur går det med magen annars då :) ska ni ta reda på könet ^_^?



Kram

2012-02-22 @ 15:16:01
URL: http://faiirydust.blogg.se/
Postat av: Cassie

Sv: Nä ja vet man blir så ledsen! förstår inte hur dom tänker för , för mig känns det som att dom är medvetna om det men inte orkar ta tag i det..



haha aww jag fick liten mage runt v10-v13 blev mega stor men allt försvann efter bebisen kom ut hihi men det tog mig 1 år innan jag va tillbaka till mig själv



men ååh så spännande kommer själv ihåg hur det var :) man gick och väntade :) hoppas allt går bra Kramar

2012-02-22 @ 15:59:11
URL: http://faiirydust.blogg.se/
Postat av: Liiitza

Tack så mycket för svaret!

Jag hade ingen aning om att man kan få leverskador! Vad heter din medicin? Jag vill gärna också ta ADD medicin eftersom jag är i desperat behov efter nåt som funkar..!

2012-02-23 @ 11:46:37
URL: http://www.liiitza.blogspot.com
Postat av: Jennie

Det ser verkligen svårt ut att läsa japanska!

2012-02-23 @ 16:05:46
URL: http://ingen
Postat av: Anonym

Hur vet man att man har ADD?

2012-02-23 @ 16:18:49
Postat av: Amanda

Oj, man kanske ska bli gravid istället! Även med rätt mängd medicin går jag upp och ner hela tiden och vet inte än om jag har det bästa för mig! Usch usch, fy för ADD!



Ps. Det är bara att kolla in på min blogg om man undrar över ADD och sådant!

2012-02-23 @ 20:17:18
URL: http://addtastic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0