Mat till dörren varje dag.

Jag har varit supernyfiken rätt länge på att testa en såndär matservice när man får färska råvaror levererade med ett recept varje dag till dörren, ni vet? Speciellt nu när jag blev gravid och skulle få barn, det finns så mycket japansk mat som jag inte ens tänker på att laga eftersom jag inte växt upp med den. Men för mig känns det så viktigt att Shingo får lära sig äta ordentligt så att han i framtiden kan äta hos kompisar och för att det är en del av vem han är också. Sen tänker jag inte sticka under stolen med att det vore grymt skönt att slippa leka professionel, kreativ kock varenda dag när man har bebis spya på tröjan och inte ens haft tid att få någon aptit. Så nu tog jag chansen och beställde en test vecka från måndag den 17:e december! Mån - Fre kommer dom komma med mat till dörren och jag behöver bara laga! Gillar jag det så kommer jag köra det ett tag för att lära mig lite ny mat och slippa behöva tänka ut vad vi ska äta.
 


Det är en rätt blandad meny, både kött och fisk och på mellan 300 - 500 kalorier ungefär.
Det ska bli spännande!

Dom har flera olika paket sen man kan välja mellan, beroende på vad man behöver. Jag känner mig mest sugen på det som heter Puchimama i sånna fall där man inte bara får mat som lagas på 30 min men även får med olika recept anpassade för små barn i olika åldrar (t ex 4-6 månader 6-9 osv) så att maten även kan ätas av barnen. Yuji rynkade dock på näsan och tyckte maträtterna såg sisådär ut, han gillade den mer hardcore japanska menyn. Vi får se. Det vet vi ju alla att i slutändan blir det som jag bestämmer ändå ;D

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Haha, det är rätt! (din sista lilla kommentar)

Låter väldigt smidigt! Kul också att få lära sig nya recept på köpet. Finns ju i Sverige också, tror att det är ganska populärt. Inget för mig och min sambo dock eftersom vi är en vegetarian och en glutenintolerant..

Hoppas det blir gott!

2012-12-09 @ 12:09:01
URL: http://sakuradesu.blogg.se
Postat av: Miku

Åh, jag har hittat dig igen!
Sitter och smygläser igenom min blogg på jobbet, innan jag slutar och hittade kommentarer från dig. Tappade bort din blogg när jag bytte dator D=
Och jag ser att du ynglt av dig! Vilken liten sötnos =D
Ska definitivt läsa ikapp i stora drag dom senaste tre åren xD

2012-12-19 @ 14:39:54
URL: http://miku-san.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0