Hittat orm overall!

Jag kommer ihåg att jag nämnde nengajyou förut som är japanska nyårskort. Kom också ihåg att jag fick en fråga om det var så att man skulle klä ut barnen i djuret som följande år är. Men det måste man inte. Man kan ta vilka kort som helst under året på sig själv, sitt bröllop, sina barn eller vad man vill. Fast man bör nog se till att djuret för nästa år är med på något sätt, det räcker att sätta in en clipart bild eller så :) Men! Jag vill klä ut Shingo för det är roligt. Här har jag varit gravid i 9, i stort sett 10, månader, spenderat 2 dagar åt att få ut ungen, offrar sömn, egen tid, varmt mat och att gå på toa för den här lilla varelsen då får han minsann ställa upp och leka lite docka med sin mamma.
 
De goda nyheterna är att JA! jag har hittat en liten overall till honom! Och den kom i posten idag. Jag var lite tveksam eftersom dom här overallerna sällan sitter speciellt bra, vare sig på barn eller vuxna, och att minsta storleken var 60 vilket är för stort för Shingo MEN den sitter jättefint och är så otroligt söt! Det var ren tur att det fanns en affär som offrade sig att ta in sånna här.. det är väl inte direkt en förälders dröm att klä ut sitt barn till orm.
Tog snabbkort på den när den kom, nu hänger den ute på balkongen och torkar efter att jag snabbtvättat den i tvättmaskinen. Visst är den söt? :D
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken söt! :D

2012-12-09 @ 22:40:07
URL: http://makitty87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0