Helt klar för vår september pojke! (på 50% dagen!)

Nu kommer sista bebis shopping update-en!
Äntligen har vi precis allt som behövs för lillkillen när han dimper ner i september!

Förutom lite småplock som några haklappar och en massa tråkiga bomullsprylar till mig som jag helst inte tänker på just nu ;D

Vissa tycker jag är halvgalen som nu när jag har gått halva tiden (EXAKT IDAG) redan har allt färdigt.
Annars säger att dom gjorde/skulle göra/ska göra precis likadant!

Hur gjorde ni? Finns det något ni önskar ni hade vetat att ni behövde?

Det är något verkligen speciellt i att sitta och ta reda på vad man behöver, tyvärr så är det ju inte bara söta små strumpor, men såhär har min lista sett ut:


- En komplett garderob för när han precis föds, ett helt gäng med ombyten alla omlott bodies så att inget behövs dras över huvudet. Alla heldresser/pyjamaser går att öppna vid blöjan!

- Nappflaskor från första stund upp tills 6-9 månader (tack vare toppen rea!).

- Nappflasktvättare, även en steriliserare till microvågsugnen, lite lyx sådär till en bortskämd men säkert trött mamma.

- Nappar (fler än en även i början, har fått tips om att göra allt för att minska risken för att en favorit napp ska uppstå).

- Kudden till barnvagnen som är utformad till att motverka att huvudet plattas och att han ska ligga fel.

- Nagelsax.

- Snorsug (om dom nu ens heter så).

- Bröstpump.

(Allt på denna bild - 110kr!)

- Blöjhink med refills nog för att slippa gå utanför dörren den första månaden.

- Hållare till våtservetter som värmer upp dom. Ännu en sak för att göra det smidigare för mamma.

- Massor med tvättbara tygtvättlappar för bad och spya och vad han nu än kan tänkas hitta på.

- Gamla, stora, väldigt välanvända (och därmed supermjuka) badhanddukar som ska klippas och sys till bebis handdukar.

- Bärsele och skydd till bärsele.

- Amningskudde.

- Ett baby bad i halv sittposition med propp så vattnet går att tömmas.

- Påslakarn till säng och vagn.

- Speldosa.

- Bed-in-bed som säng.

- Ett gäng med filtar (kan kompletteras).

- Barnvagn komplett med ligg och sittdel och skötväska.

- Runt 180 st blöjor för nyfödd.

Det som saknas:
Haklappar
Regnskydd till vagn
Vaddad matta till skötbord
Mamma saker (inlägg och gud vet vad)
Några fler filtar
Snuttefilt
Mitt första års böcker (Svensk och japansk)


Jag tror nog jag lyckas få med i stort sett allt :D!

Kommentarer
Postat av: Chaya

Jag blev mamma för bara nio veckor sedan och något jag upptäckt var riktigt bra att ha var en kräm från Apoteket här i Sverige med bara lanolin, det både lindrar och läker såriga bröstvårtor och är inte farligt för barnet alls så man behöver inte krångla med att tvätta rent extra.



2012-04-24 @ 18:20:53
Postat av: Maria

Hm. Jag hade en massa flaskor som aldrig användes. Hon ammade bara. Nappar, complete waste för oss efterssom hon aldrig tog de heller. Vilket är ok, en sak mindre att vänja av henne i från. Filtar som man rullar in dem i som små kåldolmar var bra. Hon älskade det. Min amningskudde var suverän, och är fortfarande. (13 månader gammal och ammar fortfarande).



Bodies var bra. Det där badkaret som de kan ligga i var waste också. Jag hade en hand bakom ryggen på henne, och det funkade också. Babysittern var bra! Likaså playgymmet var roligt för henne att ligga i. :)

2012-04-25 @ 06:51:43
URL: http://desertchick.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag kommer vara exakt likadan, allting kommer vara klart på nolltid och perfektionisten i mig har ju redan börjat kolla saker. Men det är kul med bebissaker :)



Har för övrigt pratat om bajs med min lillebror (den yngsta) i telefon idag - underbara unge! När jag pratar med Adam brukar jag tänka på dig och hur exalterad du var när han skulle komma :) Shit så länge sedan :S

2012-04-25 @ 20:34:53
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/
Postat av: Pandamamma

Bärsele har jag använt hela tiden och han är nu fem månader. Använder nästan aldrig vagnen, bara selen. Använt den från att han vara bara några veckor. Mycket för att jag har hundar men kan tänka mig att det i Japan kan vara lite trångt med barnvagn ibland.

2012-04-25 @ 23:57:26
URL: http://pandamamma.blogspot.se/
Postat av: Carolin

Det är bra att du har allt klart (: Jag fick nästan panik när dottern föddes och vi hade en del kvar men så var vi ju på sjukhuset ett tag och hade tid då (:

2012-04-29 @ 20:02:26
URL: http://carowlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0