Bloggseg?

Jag har tappat min blogg gnista helt känns det som. Riktigt trist. Men det känns inte dags att sluta än så det kommer jag inte. Tiden går väldigt fort nu, våren har äntligen kommit till Japan och nu håller Sakuran på att slå ut, fina blommor över allt på körsbärsträden!

Vi kommer inte riktigt att gå på någon Hanami i år. Det är mest mitt beslut, mycket för att jag måste kissa hela tiden och inte kan sitta på marken på samma sätt längre. Toaköerna på hanamis är på typ en timme! Men på söndag ska vi fira lite påsk med Debbie och Sebastian plus min kompis Niklas som är på besök!


Det har hänt en del på bebis fronten, i måndags började den sparka (eller sparka har den ju gjort ett tag men då kunde jag känna det ordentligt) och sen dess har jag blivit sparkad på dagligen, av fötter! Det känns verkligen.

Idag hade vi månads koll och det var en massa action där inne, suga på tummen och vifta runt och hålla på. Tyvärr var den liiiite för liiiiten för att se könet så jag ska tillbaka om en vecka, jag måste få veta! Vi har valt ut två namn och jag måste få veta nu vem av dom som är där inne! Nästa månadskoll blir i maj!

Fick också veta att min livmoder är större än vanligt, den har sträckt ut sig till 6 månaders storlek och det ska då förklara varför jag blev en "early shower". Vette sjutton vad som är där inne dock, vågen visar knappt plus 1 kilo.


Mitt liv är just nu vatten och citron. Rent vatten faller inte mig riktigt i smaken, det har det aldrig gjort men nu är jag så otroligt törstig. Det började någon gång där efter illamåendet la sig och nu dricker jag en 2L flaska om dagen ihop med...


Vindruvor och Kiwi! Mums! Det blir nog 3 - 4 sånna här om dagen. Tacka gud för Costco som säljer frukt i jättelass! Det kändes lite surt ett tag att köpa en kiwi för typ 10kr styck bara för att det är vinter.

Kommentarer
Postat av: Carolin

Har inte varit inne på flera månader känns det som! Måste säga grattis, när är bebisen beräknad? (:



Jag fick ju själv våran dotter i februari och hon kom ca 15 veckor för tidigt.



Får man fråga vad det är för kön, om ni tagit reda på det ännu? Och om inte, vad önskar du mest, om man får vara så fräck och fråga? :P

2012-04-06 @ 19:02:40
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: Liza

Såå spännande! :D

2012-04-06 @ 22:03:22
URL: http://www.liiitza.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh så spännande att det händer saker!

Haha jag förstår verkligen inte hur folk kan vänta med att se könet till bebisen tittar ut!!

2012-04-06 @ 23:31:08
URL: http://mittdrombrollop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0