Strandad i Kina i 3 dagar!

Här tågar vi fram på flygplatsen!

För ja! Såklart! Jag lyckades tajma tyfonen som drog in över Tokyo som ett riktigt pro! När jag kommit fram till Beijing och sen suttit halvt medvetslös på en slags vilostol i 8 timmar så får jag veta att mitt plan blivit inställt och att dom inte vågar flyga in till Tokyo alls idag. Det fanns heller inga platser till någon av oss på nästa flyg så inte förräns på lördag har jag fått en biljett så nu är jag kines i stället!

Det är ett glatt gäng som jag blivit strandat med dock bland oss finns en tv-spels översättare, en manga översättare och en av ingenjörerna som kämpade med Fukushima Daiichi i mars i år.
Efter att vi blivit slussade till vårat hotell och börjat inse att vi är strandade i ett land vi inte alls hade tänkt att åka till alls. Alla vi var på väg hem efter att ha varit borta. Man känner sig lite tagen på sängen, om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte ens riktigt vart Beijing är för jag har aldrig haft något intresse i att kolla upp det. Men efter några minuters hopplöshet fylld av "Jahapp, hur ska vi fördriva tiden?" så har vi i alla fall bokat in en trip till den kinesiska muren imorgon!

Det kommer en taxi klockan 9 och hämtar upp vårt gäng (som först ska bli skjusade till närmaste bank eftersom ingen av oss har kinesisk valuta).

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det finns massa att se i Beijing, sommarpalatset där du kan hyra trampbåt och trampa runt på sjön, himmelska fridens torg där du kan trängas med hundratals kineser :) Beijing zoo kan man gå på och titta på söta pandor. Du kan också passa på att äta konstig mat och att shoppa, när jag är i Kina så gillar jag att köpa massa godis och kakor som inte finns här hemma.

2011-09-21 @ 21:16:27
Postat av: Linnea

Just ja, The place i beijing har en stor LED skärm uppe i taket som jag tyckte var riktigt mäktig, sen kan man också besöka Olympiad stadion.

2011-09-21 @ 21:20:23
Postat av: Tokyo - Love

Men! Det låter ju ändå som ett trevlig oväntat äventyr ni hamnat på. Hoppas du kommer hem snart, men att di har trevligt med dina nyfunna vänner så länge.



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-09-21 @ 23:50:24
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Xiao Xiongmao

Härligt! Plötsligt inser jag vilken tur vi hade när vi skulle flyga till Holland, vårat flyg var inställt så vi satt cirka 3 timmar på Landvetter i Göteborg och väntade på ett plan som skulle ta oss till Köpenhamn (en resa som tog cirka 30 minuter och var oerhört onödig) för att byta flyg där till Holland.



Kram från Panda ^_^

2011-09-22 @ 09:17:48
URL: http://xiaoxiongmao.tumblr.com
Postat av: Cat

Kinesiska muren är fin! Men galet läskig. Och kineser (i Kina, de utanför är annorlunda oftast) är också läskiga.

2011-09-28 @ 17:44:57
URL: http://amaidango.wordpress.com/
Postat av: fanny.

Åh vad roligt att bo i Tokyo! :D Och att besöka kina... vilken upplevelse

2011-09-30 @ 10:07:27
URL: http://tomblands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0