Jag är hemma!

Min dag tog en liten annorlunda vändning idag.
Jag är faktiskt hemma nu!
När jag vaknade imorse kände jag bara att jag orkade inte, jag ville hem och så började min dag av kaos.

Jag var inget jättefan av Kina innan och det har verkligen inte blivit någe bättre efter ett dygn i landet, det var bara tjuriga och otrevliga anställda och människor helt okapabla till att stå i kö. Men efter 3 timmar av gap, skrik, pekande, knackande på flygbolags dörrar och ren ilska från min sida så fick jag (och två utav mina nya vänner :)) biljetter till Osaka i Kansai i Japan! Vi var så lyckliga att vi bara gick runt och viftade med våra boarding pass.





Världens finaste boarding pass!



Det var så skönt att landa i Japan! Äntligen kunde vi slappna av fast jag bara kommit halvvägs, det fick bli lite av samma procedur som jag redan gått igenom i Kina fast det här gången kunde jag tla språket och personalen var lite mer villig att faktiskt hjälpa mig. Jag fick en stand-by biljett av ANA och hade så otrolig tur att det fanns nog med platser kvar efter boarding att jag fick åka med!

Klockan 1 på natten var jag äntligen hemma! Det har varit världens längsta dag och jag är alldeles svullen i fötterna efter allt flygande men jag är hemma hemma hemma!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha det där med otrevliga kineser känner jag igen, men när jag och min kompis i somras blev fast i Shanghai för att flyget dit blev försenat och sen missade vi flyget till Osaka så gick allt väldigt smidigt, min kompis pratar dock kinesiska och det hjälpte kanske :).

2011-09-22 @ 21:34:25
Postat av: Mia

Vad skönt att det ordnade sig! Är ju skitjobbigt att fasta på fel ställe, även om det skulle råka vara ett bra ställe. Är man inställd på att få åka hem så vill man ju bara hem oavsett...

2011-09-23 @ 03:29:56
URL: http://bokkei.blogg.se/
Postat av: Tokyo - Love

Jobbigt, men SÅ skönt att du äntligen är hemma.



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-09-23 @ 11:06:56
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Arctic

Vad bra att allt ordnade sig :) Kan förstå att det är jobbigtatt vara fast på fel ställe, var själv fast i polen i 2 dygn när jag var på väg hem till sverige.

2011-09-23 @ 11:30:47
URL: http://arcticsview.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0