Nabe middag!

Yujis pappa har varit och hälsat på och sov här från torsdag till fredag.
På fredagen vid lunch gick han och jag och mötte upp Yuji utanför hans jobb och gick och käkade tillsammans. Tokyo är rätt känt för sin soba så dom ville äta det medan jag inte alls är något fan av soba alls. Jag tycker det är rätt vidrigt. Det är som att käka fullkorns pasta.. sandpappersnudlar med andra ord. Så jag åt lite nabe istället vilket är säsongsmat på vintern i Japan för att det är varmt (och vädret är det inte). Och nu är Yuji så sugen på nabe att han står och lagar middag i köket.. han har till och med bestämt att han ska göra nabe spadet själv.

Och jag är sååå hungrig.


Det var sjukt gott!


Kommentarer
Postat av: Liiitza

GOTTTTTT ______________

2011-10-26 @ 00:58:34
URL: http://www.liiitza.wordpress.com
Postat av: Nicky

Oj, vad han ser strikt ut Yuji's far. Är han det eller det är bara hans utseende? Hur är japanska föräldrar i allmänhet och yuji's i synnerhet. Hur tog dom emot dig första gångerna ni träffades? Hur är det att som svensk komma in i en japansk familj?



inser att jag låter sjukt nyfiken, men frågar man ingenting får man ingenting veta och jag är väldigt intresserad av andra länders seder och kulturer. framför allt de asiatiska.



KRAM

2011-10-27 @ 08:16:23
URL: http://10eaststreet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0