Vi mar bra!

Hej allihopa. Forlat for att vi oroat sa manga och for att vi inte har kunnat hora av oss forrans nu. Telefonerna har gatt heta hemma hos mina foraldrar och jag har fatt massor med kommentarer overallt. Vi mar bra och befann oss i luften nar jordbavningen drog igang. Nar vi landade i Rom for att byta flyg fick vi genast veta vad som hant och chans att ringa hem till familj. Inga vi kanner har skadats av jordbavningen, bade familj och vara vanner mar bra.

Det ar lite blandade kanslor hos oss bada men just nu forsoker vi att gora det basta av smekmanaden och tanka att det finns anda ingenting vi kan bidra med (om jag ska vara helt arlig dock sa vill en stor del av mig hem), bara hoppas att inte fler manniskor kommer att forlora sina liv, sen far vi helt enkelt se hur livet blir efterat. Inte nog med att manniskor liv paverkas med ren tragedi nar nagot som det har hander, allt det praktiska foljer tatt efter som rent salt pa saret.

Det skakar fortfarande runtom i landet och jag vet inte riktigt vart pa skalan det ligger, det man far tanka pa nar det galler jordskalv ar att det spelar stor roll vart skalvet kommer ifran och det ar framfor allt norra Japan som har drabbats, Tokyo (som vi bor i) och Kansai (som vi har familjen i) ligger valdigt langt ner och far med storsta sannorlikhet inte 8,9 utan skalvet har da jamnats ut lite nar det vibrerat nerat.



Nu maste jag anmala mig till svenska ambassaden sa dom vet att jag inte har skadats.. det ar val allt man kan gora.

Vara tankar finns med alla berorda i Sendai och Fukushima-ken.

Kommentarer
Postat av: Guchie

Åh va skönt! Tänkt på dig ända sen ja hörde om detta. Tur att ni och familj klarat er! <3

2011-03-12 @ 18:45:00
URL: http://guchie.blogg.se/
Postat av: Katalin

Hej Mimi och Yuji!

Jag kan vara Er Mormor men brukar läsa Din blogg Mimi eftersom mina barnbarn bloggar också så jag jämför gärna Er ungdomar...

Tack Gode Gud för att Du skrev Mimi och att Ni är välbehållna båda två!

Vår hjärtan gråter för alla stackars människor och djur som har drabbats pga katastrofen.

Ha så bra som möjligt,lev väl,kramar: Katalin

2011-03-12 @ 18:45:53
Postat av: joanna

Fy vilken tur att ni är ok då :)

Usch så hemskt det är med katastrofen..

Är orolig också för en av mina bästa vänner flyttar till tokyo i slutet av mars. Blir så ledsen när jag tänker på alla människor som skadats och gått bort.



Jag jobbade när det hände men jag följde allt Live på min iPhone. Usch..man såg verkligen alla människor som bara flög iväg med vattnet.



Men tack och lov att ni är oskadda.

Jag hoppas att inga små barn skadats... :(

Usch, önskar att ingen hade skadats.

2011-03-12 @ 18:54:38
URL: http://meeoow.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Gud va skönt att ni klarade er och att ingen i eran familj eller vänner blev skadade!!!

2011-03-12 @ 19:03:49
Postat av: andréa

Känns egendomligt att bli såpass lättad som jag blev när jag läste det här inlägget över att mer eller mindre helt okända människor är vid liv, men gud, det känns fruktansvärt skönt att höra att ni mår bra.



Det är hemskt att sådant här ska få hända, tycker synd om hela landet ♥

2011-03-12 @ 19:21:42
URL: http://deddoliinah.blogg.se/
Postat av: Fian

Så skönt att höra ifrån er och att ni mådde bra. För även om man inte känner er så känns det på något sätt som man gör det när man läst bloggen.



Jag hoppas på det bästa för er och att ni kan få ut något av er bröllopsresa.



Kram

2011-03-12 @ 22:36:28
Postat av: Hanna

Vad skönt att ni mår bra! Hoppas ni får en bra bröllopsresa trots omständigheterna. ♥

2011-03-12 @ 22:49:22
URL: http://pinksheep.blogg.se/
Postat av: Linnzy

Vad skönt att ni mår bra!

2011-03-12 @ 23:19:05
URL: http://yumedesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tävla om priser som : systemkamera, iphone, och htc-mobil eller enklare priser så som presentkort och smink.

http://www.supergratis.se/?r=76753

2011-03-12 @ 23:21:19
Postat av: joanna

Hej! Joanna som kommenterade förrut (så att vi inte blir mixade ihop)



Gud vad skönt att höra att ni mår bra, och att era nära och kära mår bra! Jag förstår att det är svårt att smälta, men som du säger så finns det ignenting man kan göra förutom att typ donera pengar och be.



Jag tycker du ändå ska försöka njuta av din smekmånad. Ha det skönt ända tills ni återvänder hem och kan bidra med någonting. Ha det bäst.



Kan säga att alla de jag känenr mår oxå bra :)



2011-03-12 @ 23:24:20
Postat av: Coventina

Åh, vad skönt att ni mår bra! Hoppas att ingen ni känner har drabbats och att de japanska folket lyckas reparera allt trasigt och att andra länder hjälper dem med det arbetet.



Jag hoppas att ni kan njuta av er smekmånad!

2011-03-13 @ 10:08:13
URL: http://mililot.blogspot.com
Postat av: Emma

Vad skönt att ni mår bra!

2011-03-13 @ 11:54:57
Postat av: Sonja

Skönt att höra att ni mår bra och att era nära och kära också gör det.

Försök nu njuta av smekmånaden och ta hand om varandra lite extra.

2011-03-13 @ 13:11:05
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Zandrha

Skönt att höra att du mår bra :)

2011-03-13 @ 17:44:22
URL: http://mspcurry.blogg.se/
Postat av: Julia

Hörde du att skaparen av Pokémon, Satoshi Tajiri, dog i tsunamin :'( ... Det är verkligen fruktansvärt.. Allt det som hänt... Vad skönt att höra att du, Yuji och eran familj är okej.

2011-03-13 @ 22:36:36
URL: http://mauchan.blogg.se/
Postat av: KillenIJennifersKlass

Julia: Nej, han är inte död. Bara ett rykte online + att folk ändrat hans wikipediasida.

2011-03-14 @ 23:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0