Immigrationsverket!

Idag har bara varit kaos. Det blev att rusa till immigrationsverket för att skaffa re-entry permit, utan det så förlorar man sitt visum om man lämnar Japan. Det är inte alltför svårt att få men kräver att man åker dit, man måste också betala "utlännings skatt" ;D eller egentligen en avgift, en gångs re-entry kostar 3 000 yen och det jag skaffade idag, multiple re-entry går på 6 000 yen. Det gäller så länge mitt visum gäller och går inte ut när jag kommer hem till Japan igen som single gör.

Jag brukar inte ha några problem med att åka till immigrationsverket, det är inte speciellt roligt men har ändå varit okej hittills men idag nådde jag gränsen, tack och lov så är det hej så länge fram tills oktober. Ja gjorde misstaget att sitta och vänta framför disken för Permanent Residency, inte än, liiite till innan det är dags. Man vet verkligen inte vad man ger sig in på när man bestämmer sig för att flytta utomlands men det är absolut inte bara negativt. När man börjar få några år på nacken utomlands som jag börjar få så känns det som att det är bara immigrations verket kvar som skiljer mig och mitt liv från alla andra. Yuji behöver inte gå dit. Men annars är våra liv precis likadana. Det är en underlig känsla.. att varför måste jag gå när inte alla behöver det.


För att hoppa till något helt annat så såg jag nyss den här reklamen på MTV och skrattade så jag tjöt. Det säger rätt mycket med tanke på att jag har en ordentlig huvudvärk.. som inga tabletter biter på.. därför blir idag ännu en såndär dag med bara en uppdatering. Förhoppningsvis kan jag sitta ner ordentligt snart och surfa runt, prata med er alla ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0