Favorit skådespelare Japan

Det var knappast en nyhet för mig när jag mitt i all stress hoppade in i en taxi mot körskolan och taxi chauförren nämnde att jag låter som en kille. Så jag satt och tänkte på vilka mina influenser är, vilka är det som lär mig japanska som jag får talet ifrån och förutom Yuji då som definitivt är en man så är det bara en kvinnlig skådespelare som jag riktigt bryr mig om och hon är ganska.. mustig om man säger så. Så det är inte så konstigt att jag pratar japanska som en riktig medelålders man, yoshi!



Miura Tomokazu
Jag tycker han är riktigt snygg och älskar honom i Shinzanmono.


Hiroshi Abe
Är min absoluta favorit, bäst är han i Shinzanmono, At Home Dad och Kekkon Dekinai Otoko.


Nogiwa Yoko
Den enda kvinnliga skådespelare jag gillar, älskar henne i Double Kitchen.


Tamura Masakazu
Älskar honom, han är uppe i topp med Hiroshi Abe, jag tittar på allt dom gör. Bäst är han i Otousan och Dare Yori mo Mama wo ai su.

Jag vill jättegärna se hans mer senare, Soka, Mo Kimi wa inai no ka. Men det får bli när jag är redo för konstant böleri. Det är nog rena rama tårdramat.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hiroshi Abe är min favorit också! ^_^

Ingen kan spela grinig gubbe som han!

2011-03-31 @ 18:21:57
Postat av: Tokyo - Love

Haha, älskar att du fick den kommentaren från chauffören! Måste kolla på mer Japanskt drama tror jag.. kollar mest på fightingfilm (som sambon älskar) och anime.



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-03-31 @ 19:42:16
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: elin

Känner inte igen någon av dem! Men tror inte jag ser tillräckligt med drama för att känna igen dom! Du får gärna tipsa om bra drama!

2011-03-31 @ 20:38:31
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag kollar mest på Ghibli (favoriten), actionfilm och anime tack vare att pojkvännens japan-intresse har smittat av sig. Däremot är vi inte så insatta i JDrama, skulle du inte kunna lägga upp några tips på bra serier och vart man kan hitta dem?

2011-03-31 @ 23:13:01
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej!



Hittade din blogg för ett par dagar sedan och har plöjt igenom en massa sidor nu, shit, vad spännande liv du verkar ha! Man både förundras och blir en smula avundsjuk ;)



Är lite nyfiken, skulle du kunna tänka dig göra några speciella inlägg för oss som inte är insatta i Japan och dess kultur?



Till exempel: några japanska recept (gärna lättlagade) så att till och med dummies (som jag) kan laga till det här i Sverige?



Eller hur man knyter till en kimono, med bilder som följer steg för steg till slutresultatet?



Hur träffade du din man? (ja, ja, romantiskt dravel, men man är ju lite nyfiken, hur kommer det sig att det blev just ni två?)



Såna småsaker :) det skulle jag uppskatta iaf! :)



/Ida

2011-04-01 @ 02:19:51
Postat av: Katarina H

Hiroshi Abe ser otroligt bra ut och är duktig skådis. Älskade Shinzanmono :)



Otousan verkar inte gå att hitta online tyvärr, den lät bra. Men jag har hittat andra serier som också är bra t ex Ando Natsu - där var det många bra skådisar. Just nu ser jag Zettai Reido, som också är bra.

Tack Mimmi för tips på serier, det finns ju hur mycket bra japanskt som helst :)

2011-04-01 @ 09:29:17
Postat av: Cecilia

Hahaha! Hur är det att bli sagd att man låter som en kille, då får man kanske tänka lite på hur man pratar, eller leva med att man snackar som en karl.



Bra skådespelare du har tagit upp, jag håller med dig om att det är bra skådespelare!

2011-04-01 @ 14:04:11
URL: http://mylifejapan.blogg.se/
Postat av: A fan of yours

Jag ÄLSKAR din smak för skådisar! Kan man mejla med dig?

2011-04-01 @ 20:13:59
Postat av: Filiz

Hahaha den lilla japanska jag kan är oxå från serier och sånt, men tror inte direkt att den är "manlig" influerad..^^ Och btw of nothing, vilken fin ny header du har <3

2011-04-01 @ 21:09:53
URL: http://kaiyou.blogg.se/
Postat av: Anonymous

Nogiwa Yoko var med i senaste new year batsu game (spy) som Gaki no Tsukai gjorde. Riktigt roligt!

2011-04-02 @ 02:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0