5KG RIS GET!



Nu har vi ris! Jag fick äntligen tag på en påse när jag gick förbi Seiyu för att passa på och nappa på deras kudd-rea, det fanns t om några påsar kvar. Lite ris hade vi fortfarande kvar men det var bara några koppar och två som vi är hade det bara varit nog några dagar in på nästa vecka.

Ett tips till alla utlänningar i Japan som försöker få riset att räcka till är att fylla ut det med annat som också är väldigt vanligt i Japan. Jag har tidigare gjort inlägg med Sötpotatis (som är godast, hihi!, näst efter bambu men det är fortfarande lite dyrt innan säsongen drar igång) men i stort sett vad som helst går att ha i så länge man själv gillar det!



Idag var det också varmt i luften, förhoppningsvis håller det i sig så att det blir Sakura och Hanami dags snart. Vi behöver alla få fira lite, sitta under körsbärsblommningen med mumsmat och vänner och tänka lite på något annat för sen stund.

Shikuramen - Maisakura är garanterat min favorit sakura låt iår!

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (Johanna)

Oh, sakura! Det ser ut som att vi kan boka om vår resa.. så tråkigt! Men men, hade iofs. typ precis missat Hanami troligen. På Japan-guide tycker de att sakuran slog ut den 28e i Tokyo, men undrar var de gör sina observationer.. ueno?



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-03-30 @ 17:46:21
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0