Titanic

Jag brörjar må bättre och idag har jag varit vaken hela dagen istället för att köra sovmaraton. Det är ett gott tecken. Men jag känner mig ändå inte redo att jobba imorgon heller så jag har telefonterrat kontoret tills jag äntligen fick tag i någon som kunde hjälpa mig att sjukskriva mig då chefen är ledig idag.

Igår fick jag mitt årliga ryck att se på Titanic, det är en av de filmerna som jag ibland bara vill se. Ni vet hur Titanic är en väldigt lång film, det är på 3 timmar ungefär, så för alla oss gamla gråa människor så har den alltid kommit ut i tvådelars format oavsett om det varit DVD eller VHS. Alltså när Yujis mamma köpte filmen så var den delad på två kasettband till videon. Jag märkte rätt fort när jag och Yuji pratade om Titanic i början när vi precis träffats att han faktiskt inte har sett filmen trots att han påstår det. Jag fattade ingenting, visst är första halvan av Titanic något som man nog måste ha ett par äggstockar för att kunna uppskatta fullt ut men andra halvan är ju faktiskt intressant. Det som har hänt är alltså att Yuji har sett första kasettbandet framtill att dom står i fronten av båten och leker "I'm the king of the world" typ och sen inte brytt sig om att se andra halvan av filmen för det var ju bara en massa kärlekstrams i alla fall. Jag skrattade så jag höll på att gråta när jag insåg det, tack och lov vet han ändå om att båten sjunker. Så den här gången ska vi se den tillsammans och Yuji ska få se de 90 minutrarna han missat.


Kommentarer
Postat av: elin

HAHAHAHA awww kaninerna va så söta~!!!

2011-03-03 @ 12:39:04
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

titanic är finast!

2011-03-03 @ 14:36:17
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Coventina

haha Kaninerna och deras snabbversioner av filmer är ju hur bra som helst! ^^

2011-03-03 @ 18:41:08
URL: http://mililot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0