Vanlig fredag i Tokyo

Jag kommer hålla frågestunden öppen under natten tills imorgon då frågor fortfarande kommer in. De flesta verkar föredra att använda mailen och det är helt okej. Också att fråga helt anonymt, jag kommer inte att tänka på eller sitta och jämföra några IP adresser.

***

Dagens skratt:



"..making us scared of millisieverts which last week I'd never heard of but which I now find twice as frightening as a Darth Vader glued to a shark".

Det är knappast något hemligt att media snurrar lite extra på disaster hjulet.

**

Att köra gick bra idag, det är så roligt att jag ger ifrån mig små "Wiiee" ljud medan jag gasar på. Idag var det att lära sig bilens mått och höger/vänster svängar som stod på listan. Jag har helt gått tillbaka till vänster trafik nu känns det som, tillskillnad från igår höll jag inte på och hoppa in i fel körfält men istället fick jag 4 kärringstopp under en och samma timme!? Jag skyller faktiskt på bilen, den var så mesig.

På jobbet var allt som vanligt men spår gömmer sig lite över allt från det som har hänt och händer. Mjölken är t ex helt slutsåld. Det var definitivt mer tryck och vi sprang för glatta livet. Köpcentret var nedsläkt till stor del så klockan kändes senare än vad den egentligen var och dunklet påverkar verkligen stämningen lite. Först visste jag inte vad som ens var okej, om jag skulle försöka hålla lite lägre profil men bestämde mig för att tuta på som vanligt.

Jag har inte känt av några skalv alls idag men det har varit flera stycken ser jag online. Det är dock inte så konstigt, vi har jordbävningar hela tiden men med det epic center som dom har just nu så måste det nog vara lite mer drag i dom för att vi i Tokyo ska känna av något. Det kändes som en helt vanlig fredag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Underbar blogg du har :) Jag älskar Japan, fast jag aldrig ens varit där. Jag har velat resa dit ända sedan jag var liten. Jag blev så ledsen då jag såg vad som hänt där :( Tack för kommentaren på min blogg förresten, jag blev så glad att se nya läsare där :)

Jag tänkte likadant då det gällde läppstift, men sedan en dag tänkte jag att "nej nu SKA jag prova" :)

Ifall du är orolig för de sakerna du nämnde kan du prova att först måla läpparna med en läppenna i samma nyans som läppstiftet. Då får du skarpa kanter och läppennan förhindrar även att mascaran rinner utanför läpparna :)

Ifall du är rädd att få mascaran på tänderna finns ett litet knep :D

Man sätter in ett finger i munnen och drar ut den då munnen är fast. På det viset kommer det läppstift som är i risk att hamna på tänderna att hamna på ditt finger istället :)

Ifall du tycker att läppstiftet är alldeles för tjockt på läpparna kan du lägga ett wc eller hushållspapper mellan läpparna och sedan lägga fast läpparna mot pappret :)

Sedan kan du ju också börja med läppglans ifall du vill :)



Jag är glad att du och dina nära och kära mår bra efter det hemska som hänt i ert land.. :)

2011-03-26 @ 09:00:44
URL: http://shortylegsbeauty.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0