Elektronisk ordbok

Den gamla elektroniska ordboken som jag haft sen jag flyttade hit hänger fortfarande med i svängarna men den skulle nog behöva en update eller 10. Det är nog den bästa investmenten jag någonsin gjort. Nu förtiden använder jag den sällan men helt plötsligt ska man skriva ett brev till svärmor eller ta körkort och då är det rätt smidigt att kunna få fram de kanji och annat man letar efter.

Jag var faktiskt iväg till körskolan de två sista timmarna och tog klasserna 2, 6 så nu är det bara 7 och 8 som jag behöver stressa mig lite över. Men det positiva med det hela är att jag mår rätt bra! Imorgon blir det Akihabara i jakt på en videokamera som vi vill köpa till smekmånaden!

Kommentarer
Postat av: Jojo

Nej så söt! Asiaterna i klassen springer också runt med dessa, charmiga och roliga färger :)

2011-03-04 @ 17:17:46
URL: http://lifebyjojo.spotlife.se
Postat av: elin

Ah känner igen de där, många japaner har med dem till lektionerna. Hur mkt kostar en? (inte en super avanserad..)

2011-03-04 @ 20:47:35
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Anonym

Försökte hitta någonannan stans och fråga om de här men de gick inte hahaha.

Anyway, jag är skapparen tillsammans med Johanna från Yami.se av Japan-Loppisen i Stockholms Kulturhus Hörsal 26mars mellan 12:00 och 16:00



Vi undrar om du möjligen skulle kunna skriva ett kortare inlägg om oss? Bara sprida ordet lite! De skulle verkligen vara till stor hjälp.

Vi finns på Facebook men undrar du mer kan du maila



Kimberley.ahage at hotmail.com

2011-03-05 @ 09:44:25
Postat av: Maria

Riktigt söt! Var hittade du den och vad kostade den? vill ha

2011-03-11 @ 00:19:01
URL: http://bokunojinsei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0