Nytt akvarium till fina firrarna!

Första och enda ordentliga bilden som jag lyckats ta på en av firrarna! Inte lätt när dom inte har ordentligt ljus där inne än, slutar bara med att man tar spegelbilder av sig själv!



Igår flyttade tre stycken angelfish in hos mig, Skalarer som några påpekat att dom heter på svenska! För lillen på bilden som är störst, sen en helvit och en guldvit. Den helvita är minst på knappt 1.5cm. Helt sjukt att dom kommer vara över en decimeter stora tillslut! Så efter mina morgon bestyr var jag iväg till Seibu i Shibuya och köpte ett nytt akvarium eftersom mitt på 18L självklart är för liten för en sån stor fisk.



Jag fick en rätt schysst deal på Nissos Limited Edition Stingray akvarium! Den innehåller bl a en automatiskt heater för vintern och belysning vilken är najs för det kostar en hel del att köpa separat. Seibu varuhuset har rea just nu så det var x antal hundralappar som ramlade bort från priset men den gick ändå på någon tusenlapp, 1.5 ungefär. Imorgon kommer det och jag är så spänd! Yuji har även varit iväg på IKEA för att ragga upp en hylla till den.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad söt fisk~ <3 nu blir jag sugen på att skaffa med, men samtidigt vat jag att jag skulle tröttna.

2011-06-28 @ 14:34:26
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Tokyo - Love

Kul med fiskar, brukar alltid titta på fiskar om jag nån gång råkar befinna mig i en djuraffär..

2011-06-29 @ 09:14:38
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0