Nu är nya tanken up and running!

Jag hade en massa ärenden på förmiddagen och sen började jag jobba 15 till 19. Jag trodde att Yuji skulle vara hemma idag så jag hade sagt åt fiskaffären att leverera mellan 18 - 21 och jag har alltid samma (o)tur att självklart dyker dom upp precis runt 18 då. Jag sprang hem som en stucken gris från jobbet men missade the delivery guy med en kvart! Men underbar som han var så lovade han att komma tillbaka med akvariumet när jag ringde honom helt uppspelt när jag kom hem. Det är GULD att dom lämnar sina mobilnummer på lapparna!



Riktig skillnad eller hur, haha. Det tog 3 timmar att sätta upp allt och tack vare att jag redan har cirkulerat vatten så är tanken förhoppningsvis redo redan imorgon kväll. Den är så stor bara så det finns en massa plats att sätta in växter och andra dekorationer med tiden!

Jag spenderade lunchen med "my pro guy" som jag kallar honom som äger fiskaffären ett stenkast från där jag bor. Han hade precis öppnat och tvättade sina mega sköldpaddor så dom kunde få vara ute i solen i sin stora pool och sola lite. Han ska ta in ytterligare en Skalar åt mig så jag har 4 istället för 3. Färgerna som jag är intresserad av är antingen en väldigt svart/orange dominerad koi, mable/svart med dominant svarta fenor eller en Wild! Det finns en vild skalar i affären som är jättefin, med en väldigt personlig lite böjd toppfena men den är alldeles för stor. Mina bebisar är ju ungefär stora som enkronor medan den fisken är som en handflata! Det går nog lättare om dom är i samma storlek.

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love

Haha, coolt. Riktigt stor skillnad på storleken.

Vad mysigt det låter med sköldpaddor, är de stora? Minns att en barndomsgranne hade en liten sköldpadda som folk i grannskapet ibland fick springa ut och leta efter då den rymt när det var ute och solade sig. Hahaha



2011-07-01 @ 00:38:52
URL: http://sakuradesu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0