Japan är min största kärlek i livet och idag är det vi 4 år



Kan inte fatta att det redan gått 4 år. Tiden bara flyger förbi. Jag kan knappt minnas hur livet var innan Japan. Jag älskar att bo här, älskar att vara här och den känslan blir bara starkare och starkare för varje dag. Jag är så tacksam över att jag får ha mitt liv här i landet som givit mig så mycket, inte minst men underbara man!

Så mycket har hänt och jag har ändrats så otrolig mycket, bara mot det goda om man får säga så om sig själv. Det är ett sånt otorligt, fantastisk land men inget som kommer gratis, man får jobba hårt men belöningen är så stor. Från att ha gått minutvis och blivit påmind om hur konstig man är och utländsk man är så kan det gå flera dagar mellan stunderna då jag kommer ihåg det.

Japan var precis så som jag föreställt mig det.

Daisuki na Nihon, ima made arigatou gozaimashita. Ato korekara mo yoroshiku onegaishimasu.

Kommentarer
Postat av: Meroigo

Vad härligt att höra, 先輩! :) Jag gillar också Japan, får hoppas jag har möjligheten att stanna här många år till! :D

2011-06-30 @ 19:04:09
URL: http://meroigo.wordpress.com
Postat av: Jojo

Aw vad kul! ^-^

Vill också bo i Japan, tänker bo där i framtiden när jag har tagit studenten.. Men jag vet inte hur det går till. Det kommer nog bli svårt för mig när jag inte vet ett dugg om hur man gör...

2011-07-01 @ 00:23:51
Postat av: Tokyo - Love

Oh, jag blir helt rörd. Så fint du skriver och jag förstår hur du känner! Fint!

2011-07-01 @ 00:40:07
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: c a n d y - house of a geek

Råkade snubbla in på denna grymt häftiga blogg och detta inlägg gör mig berörd och avundsjuk! :D hoppas att livet fortsätter vara så bra där borta i Japan (världens häftigaste land ofc!)



Ganbatte ne!

2011-07-01 @ 14:40:38
URL: http://candytruong.blogg.se/
Postat av: Annica

Du är en ascool tjej och jag beundrar dig för att du vågade ta det stora steget att flytta till Japan. För dig var det säkert hur självklart som helst. Men man måste ju ha styrkan, och nerverna haha, som krävs för att klara av att vara en vilsen utlänning i Japan:P Du inspirerar och motiverar mig jättemycket!:) Hoppas resten av tiden i Japan blir lika bra och helst ännu bättre!

2011-07-04 @ 21:11:12
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: Anna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-07-11 @ 01:32:15
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0