Glest mellan inlägg just nu :(

Det är fredag igen. Tiden går lite för fort. Jag tycker det enda jag gör är att sucka över att det är dags att duscha igen varje kväll. Duscha är för övrigt en av de tråkigaste saker jag vet tillsammans med att diska och att vänta. Åter igen har jag åkt på något halsonts liknande, det är fjärde gången, tredje gången med penicillin. Jag har så ont i munnen så det finns inte, jag har fått förkylningsblåsor som snart kommer få mig att börja gråta. Jag undrar verkligen vad det är för något jag konstant åker på så det blir att köra någon odling eller liknande på det här för jag orkar inte hålla på mer!

Men min underbara man kom nyss när det var som värst och viftade med någon spiffig liten kräm som han bad mig kladda på. Nu sitter jag helt bedövad i käften och tycker livet är ganska najs ;D.



Nu verkar även äntligen mina galna veckor av Qoo vara förbi. Som jag nämnde förut så har min pstav varit på väg att gå ut och nu när jag var i Sverige passade jag på att ta ut den, det är något jag vill nämna för alla er tjejer som är här eller funderar på att komma hit så man har det i tankarna! Japan har nämligen inga pstavar och använder knappt preventivmedel i form av ppiller så har man en stav som jag hade måste man ta ut den i Sverige. För mig resulterade det i nästan 4 väldigt hormonella veckor då jag ville dricka sliskig vindruvesaft och äta pannkakor. Jag är riktigt rädd för den dagen det är barn dags, som alla tecken tyder på nu kommer jag sannorlikt äta ihjäl mig.

Så använder man liknande preventivmedel och planerar att vara i Japan under en längre tid så bör man ha lite framförhållning (motsatsen till min "det löser sig" inställning alltså).

Kommentarer
Postat av: Tova

hahah - jag tycker också det är sjukt tråkigt att duscha; hatar då det är varmt och man måste göra det ofta :P



intressant, hade ingen aning om att man inte hade så mycket preventivmedel i japan. kanske samma sak i Kina och liknande? :) aldrig tänkt på det hihi.

Förresten, angående gravid-cravings så var inte så säker - jag som kan bli GRYMT sötsugen annars åt för en gångs skull jättenyttigt under graviditeten. Haha.

kram

2011-06-03 @ 21:52:49
URL: http://trasslet.se
Postat av: Madelene

Vad använder man för preventivmedel istället?

2011-06-04 @ 17:36:21
Postat av: Cecilia

Usch för halsont, när jag blir sjuk är det halsen som får stryk! Låter som om det är samma för dig! Stackare!

2011-06-05 @ 22:35:56
URL: http://mylifejapan.blogg.se/
Postat av: Noaah

Är det du som har gjort din design? ^-^

2011-06-06 @ 00:33:28
URL: http://noaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0