McDonald's ADD

Igår hade jag ett fyra timmars shift, alltså bara fyra timmar men eftersom min manager bestämt sig att jag ska bli runner (den som samlar ihop beställning) via att kastas in i slagfältet medan jag gör mitt vanliga jobb (order taker) så har jag fortfarande idag, ett dygn senare, så ont i fötterna att jag vette sjutton hur jag ska kunna klara av mitt 12 - 20 shift imorgon! Sista halvtimmen på shiftet sålde jag för 12 800 yen, varav 177 beställningar var vanliga hamburgare på 100 yen. Inte konstigt att man har ont i fossingarna! Vi hade i stort sett konstant kö ända ut till bokaffären på andra sidan Food Courten, as kul!



Det är bara på McDonald's som jag haft ett jobb som varit så utmanande och stimulerande. Det rullar på konstant. För någon som mig med ADD är McDonald's ett perfekt jobb då det inte är prioritetsstyrt på samma sätt som ett annat jobb. De jobben som ska avslutas ska alla ske simultant så förutom att det finns vissa mallar om vad som bör göras först för att det är smidigast så spelar det egentligen ingen roll för inom 3 minuter ska allt som har med den gästen att göra vara helt over. För någon med ADD är ett sådant jobb som klippt och skuret då en av handikappen är att vi inte kan bedömma vad som har högre prioritet än något annat när energin tar slut!

Kommentarer
Postat av: Tova

så härligt när man hittar ett jobb som faktiskt passar en. för mig, som är ganska lugn, lite tankspridd och har en tendens att "fastna i detaljer" (haha) tror jag inte att det skulle funka så bra :-) drömjobbet för mig vore nån sorts stillsamt arbete med sortering eller nåt typ, haha, får väl se om jag hittar ett sånt ;)

Kram

2011-07-01 @ 20:33:55
URL: http://trasslet.se
Postat av: Tokyo - Love

Låter ju perfekt då. Sen dessutom jättekul att få träffa så enormt mycket människor! Bra träning av språket, inte för att du behöver det nu kanske, men ändå.*



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-07-01 @ 22:12:00
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag jobbar på donken och står i köket! Jag kan säga att jag inte är lika förtjust när det kommer mycket människor. Får typ magsår för att jag blir så stressad... :s



Kul att du har hittat ett jobb som passar dig ändå! :D



PS. DIN BLOGG ÄR BÄST! DS.

2011-07-02 @ 00:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0