Lättare att hitta livskamrat än ett förkläde...

Liten sneak peak :D!
(Jag kommer självklart visa bilder på mina kimonos så fort det finns tid att ta ordentliga kort!)



Idag har jag letat som en galning efter ett förkläde till kimono, det kallas för kappougi och är precis anpassade till att passa utanpå en kimono och för att ha plats för allt extra tyg. Men dom görs knappt längre eftersom framför allt yngre japaner knappt har på sig kimono längre jämfört med hur det har varit i Japan. Inte ens på internet kunde jag hitta en helvit (utan en massa krimskrams) som inte kostade under 600 kr. Men nu har det löst sig! En helt underbar familj som har en affär i närheten (som säljer typiska japanska hemma saker som futon osv) hade bekanta i Japan som kände till en tillverkare så dom har beställt hem en till mig för att prova och se. Det finns så otroligt snälla människor!

Nu är det snart dags att ta av sig och hoppa i säng men det är motvilligt. Kimono är både bekvämt och varmt! Allt virande runt midjan gör att jag får ordentlig hållning och det är så skönt för ryggen.

Kommentarer
Postat av: Ells

Bara att se en liten del av den får mig grön av avund.

Du ser säkert jätte vacker ut i den! Fler kvinnor borde bära kimono :)

2011-01-07 @ 13:14:09
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, visa bild kimono på bild :D

jag håller med Ells.

2011-01-07 @ 16:35:34
Postat av: eine

Men åååh, vill se mer D:

2011-01-09 @ 02:40:54
URL: http://falseadvertising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0