Har nu allt för att äntligen kunna ha kimono!

SHOPPING! Det är helt otroligt med Nyårs rean just nu (som mellandagsrean) jag är så nöjd efter min dag ute med plånboken i högsta hugg! Mest glad är jag över den här påsen:



Efter att ha gått förbi en kimono affär för att hoppas på lite kap när det gäller alla små delar som jag behöver för att kunna ha på och knyta en kimono så blev jag helt kär i en som satt på en provdocka utanför. Och tack vare den underbara rean så är den min!



Två stycken blev det till och med när jag var klar och hade dragit och slitit i precis allt. Personalen var så otroligt fina och berättade en massor, jag var där i cirka 3 timmar och dom visade mig även (och lät mig prova!) en otroligt fin i silke från Kyoto med obi (den biten som går runt midjan) som kostar runt 60 000 kr. Den var så underbart fin...



(Uppe i högra hörnet har jag fint slängt mina H&M kap).

Dom sålde ett helt fantastiskt paket för cirka 800 kr med alla de nödvändigaste delarna som behövs jag har nämligen fått en helt otrolig mint grön silkes kimono av Yujis mamma nu när vi var där. Den är kvar i Kyoto för att den inte ska mögla och ta skada, jag har inte riktigt vad som krävs för att ta hand om en silkes kimono just nu så huvudmålet med shoppingen idag var just att köpa de delar som inte ingår när man köper en kimono men som man måste ha. Det är underkläder bland annat. De billigaste går på runt 500 kr per sak men som sagt sålde dom nu special paket för 800 kr. Det är helt otroligt va mycket pengar jag sparat och det bästa var att jag inte behövde anpassa mig utan fick välja fritt mellan färger och typer som dom hade så det ska matcha det jag vill och det jag har.

Kommentarer
Postat av: Elin(DuzellChan@youtube)

Kan inte du visa och berätta vad allt är sen någon gång?

Det skulle verkligen vara väldigt intressant :]

2011-01-05 @ 19:19:51
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/
Postat av: Annicat

Vilka kap du gjort! Vilka fina färger och mönster du valde! Skulle jättegärna vilja se kimonon du fick av Yujis mamma! Och de två du köpte idag såklart! Men det antar jag kommer när tillfälle ges:) Grattis iallafall!^^

2011-01-05 @ 21:54:41
URL: http://mangaandart.blogg.se/
Postat av: becka

den ser jätte fin ut! gillar färgerna! =)

men måste man ha speciella underkläder när man har den på sig? O.O

2011-01-05 @ 23:06:22
URL: http://gepzy.livejournal.com
Postat av: AGNES

Åh, jag blir alldeles mysig i hela kroppen när man pratar om kimonos. Hur kul som helst måste det vara!

2011-01-06 @ 12:57:33
URL: http://jellyfishu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0