Vet inte hur det blir med Egypten..

Vi har känt oss ganska handlingsförlamade de här senaste dagarna, mest suttit som två fån och försökt räkna ut vad man borde göra. Våran Egypten resa är inte nära nog för att vi ska känna direkt panik men inte tillräckligt långt bort att vi riktigt kan slappna av. Så nu har de där telefonsamtalen som jag pushat framför mig börjat. Jag slog en pling till flygbolaget och sa som det var att jag vet varken ut eller in och det visste inte riktigt dom heller. För avbokning av biljetter gäller just nu fram till mitten av februari, vårat plan går en månad senare. Ingen av oss känner någon speciell lust att avboka så det kändes på något vis som en lättnad att vi "får" tid att se vad som händer.

Men nu måste vi börja tänka på en back-up plan, vart ska vi åka om vi inte kan åka till Egypten?
Det finns jätte mycket spännande länder med bättre väder men inget känns så speciellt lockande.
Det är nog svårt att ställa om sig.. inge pyramider eller feta ost, tja då får det vara.. typ.



Är det någon av mina läsare som nyligen köpt en video kamera och kan bidra med lite visdom? ;D
Jag VILL HA en till smekmånaden och sen efter det för jag har tappat lite känslan för bilder så videokamera har jag smällt in i resbudgeten. Jag är mega exalterad och vill ha hårddiskar och HD och inbygd projektor men vad ska man tänka på egentligen. Det var så många år sen jag ägde en så det ända jag kan tänka på är väll att den inte ska vara så känslig för när man själv går. Annars vad ska man tänka på?

Kommentarer
Postat av: Christin Jurvanen

Hej,(har läst din blogg länge utan att kommentera något. Det är så roligt att följa din blogg för jag vill så gärna resa till Japan i framtiden, efter mina Animations studier i Sverige är klara.



Tråkigt det där som händer i Egypten, Själv var jag med familj i Egypten sommaren 2008 ( den var oroligheter då med med kravaller och bombningar, det löste sig dock veckorna innan vi åkte!)

vi var iofs i Sharm el Sheik men det var den trevligaste platsen som jag vart på när det kommer till utomlandsresor!

kan även rekommendera Kemer (Turkiet och hotellet Hotel kemer resort, blir man inte behandlad som en kunglighet där så blir man det ingen annan stans på jorden XD)



Vad gäller videokamera så införskaffade jag mig helt enkelt en Nikon D3100( HD inspelning) den är lätt att använda och man behöver inte tänka mer än på fokusering innan inspelning ungefär. ^^ Vill man ha något mer avancerat så får man tyvärr satsa på ett dyrare alternativ och ha ett stativ, eftersom det inte går att uppnå full kvalitet om kameran är handhållen. T_T



Hoppas det löser sig för er! ^www^

2011-01-31 @ 18:14:49
URL: http://arcticstorm.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag måste också börja tänka på vad jag ska göra om det inte blir nå Egypten, ska fara dit 4:e Mars. :S Men jag vill så gärna se pyramiderna och Tut ankh amons grav D:

2011-01-31 @ 19:13:09
URL: http://iwearahalo.blogg.se/
Postat av: panda

Det är tråkigt när det blir oroligt i dem länder man så gärna vill besöka och dessutom redan bokat biljetter. En vän till mig skulle åka till Kenya för ett par år sedan och det var oroligt där just då. Utrikesdepartementet, eller något sådant, satte ett datum då man hade rätt oavsett vilken resebyrå du reste med inte under några omständigheter skulle åka till Kenya. Min väns utresa till Kenya låg utanför det datumet och kunde inte avboka resan.



Kram från Panda

2011-01-31 @ 20:19:36
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Ah, segt att ni inte vet ut eller in. Men skönt att ni har lite tid på er i alla fall. Jag gillar Grekland! Och där finns det massor av fetaost och även en massa fint att se från antiken. Vi bodde på Peloponnesos, en halvö i söder och åkte bl.a till Olympia. Rekommenderas!



Vidoekameror har jag ingen koll på, sysslar bara med stillbilds-foto.



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-01-31 @ 20:35:25
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Elin(DuzellChan@youtube)

Riktigt tråkigt om det bara blir värre och inte ni drar iväg , är nog en väldig upplevelse att åka till Egypten.



När det gäller kamera så kan jag faktiskt rekommendera kompaktkamera serien Canon IXUS.

Har en Canon IXUS 100 IS och det finns nyare ,(köpte för jag behövde ny och det var på rea).

Men den filmar faktiskt i 720px och kvalitén blir helt underbar <3



Dom tre första videosarna på min youtube är filmad med kameran . http://www.youtube.com/user/DuzellChan

2011-01-31 @ 21:14:08
URL: http://rubberduckzilla.blogg.se/
Postat av: Beckie

Vilken oerhört jobbig situation =( Förstår att ni varken vet in eller ut, man vill ju inte avboka en länge efterlängtad resa, men samtidigt vill man inte vara där när det är som värst heller.

Är det just solsemestrar ni är ute efter, eller är det upplevelsen?

2011-01-31 @ 21:56:43
URL: http://beckieshideout.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej! Läst din blogg ett tag och måste säga att den är riktigt underbar! Min kompis och jag åkte till Fira på ön Santorini, Grekland, med våra pojkvänner och det var helt underbart!! Staden är fantastisk att promenera i och utforska! Verkligen något att rekomendera! Hoppas att allt löser sig!

2011-01-31 @ 22:12:55
Postat av: Jenny Yu

Vad det gäller resor så vet jag inte, tycker att Japan är så fantastiskt att jag aldrig har tänkt på att vilja åka nån annanstans, men Italien är ganska så trevlig :)



Jag har inte heller nåt direkt tips på kamera, men det jag tror ni borde tänka på när ni köper är batteritid, hur bra den hanterar skakningar, vitbalans (viktigt ifall ni växlar mycket mellan inne och ute under inspelningen) och vilka sorts minneskort som funkar. HD brukar finnas i dom flesta kameror nuförtiden :)

2011-01-31 @ 23:29:56
URL: http://http://puremelody.livejournal.com/
Postat av: Lillemor

Åh, åk till Mauritius eller Madagaskar! =)



Eller ta fram en jordglob och snurra, peka med fingret någonstans runt ekvatorn och när jordgloben stannat så åker ni dit fingret pekar! hihi =)

2011-02-01 @ 01:19:30
Postat av: Ells

Åh när min familj satt och pladdrade om allt som hänt i Egypten tänkte jag genast på dig!



Men ni skulle ju kunna åka till Bora Bora, jätte mysigt som honeymoon :D!

2011-02-01 @ 15:41:14
URL: http://jademysteries.blogg.se/
Postat av: elin

Hoppas ni kan åka till egypten ändå, även fast det ser mörkt ut just nu.... croatien eller italien är fina resemål! Typ venedig! :D

2011-02-01 @ 16:42:49
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sanyo Xacti-serien ät smidiga och bra

2011-02-01 @ 20:17:25
Postat av: Tova

Aw, typisktdet där med Egypten... vi var där för 3 år sen och ärligt talat tyckte jag inte det var nån höjdare, men visst var det soligt och ganska varmt och avkopplande... (vilket det nog inte är nu förstås)

Marocko kan jag dock rekommendera, såå häftigt och med lite mer "kultur" eller vad man ska säga :)

2011-02-02 @ 21:42:13
URL: http://trasslet.se/
Postat av: Jojo

Haha gör som alla andra Japaner och åk till Thailand - OMG så många japaner vi hade på hotellet! De enda roliga med Egypten är att hotellen är billiga och riktigt fina men människorna är ju VIDRIGA!

2011-02-06 @ 19:44:03
URL: http://jojoaug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0