Massa mat blev det!







Igårs shopping för en månads kött gick bra, vi var där cirka 30 min efter att dom öppnade och fick najsa priser. Jag fick bl a 2 fläskfile för priset av en, det är najs. Jag köper alltid stora köttpack som är en måltid för en familj på fyra minst men när jag kommer hem så öppnar jag upp dom och paketerar om i fryspåsar.
Då tar köttet upp mindre plats och blir en massa mat, det känns alltid tungt att betala så mycket för så mycket mat på en och samma gång men 3 . 4 veckor framåt så kostar veckohandlingen ingenting nästan då den bara är grönt och färskvaror. Vi köpte ju också för nu ett år sen en ny kyl och frys, en riktigt stor (för familjer) så att vi skulle ha mer plats och handla i storpack! För visst är vi bara två just nu men en dag blir man en familj och då behövs det!

Det är helt grymt faktiskt, mat kan vara så dyrt men det går att få väldigt billigt om man bara tar sig i kragen och släpar sig ut den där dagen i månaden! Det är en av de bästa tipsen (enligt mig) som jag kan dela med mig till studenter och andra i Japan som funderar på att få ner kostnader för att t ex ansöka till Universitet och högskolor.

Kommentarer
Postat av: Panda

Man skulle ju hoppas att dem hade något liknande i Sverige. Kött är så himla dyrt, speciellt ox.



Det är alltid lönsammast att köpa storpack, ok, besväret med att packa om det kan det faktiskt vara värt. Min sambo frös en gång in en hel låda innan jag hann packa om den T_T'



Kram från Panda

2011-01-30 @ 10:45:23
URL: http://lifethatslife.blogg.se/
Postat av: Emilie

Avundsjuk. Punkt.

2011-01-30 @ 10:45:28
URL: http://puxish.blogg.se/
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Sv: Ja detta var ju som sagt första gången, men det gick väldigt enkelt och tror att det delvis berodde på formarna. (Äggkartong lät dock roligt!) Vad brukar du fylla med, eller blandar du i riset?



Hmm, ang bion: jag vet inte faktiskt, har inte tänkt på det. Håller med dig, man borde få veta om det kommer nåt eller inte. Så många gånger som man suttit kvar i onödan.. och vem vet hur många fina trailers/epiloger man missat. Ska försöka kolla upp detta..*



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-01-30 @ 18:24:50
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Carolin

Vi handlar också en gång i månaden då vi handlar frysen full med mat, hår och kroppsvård som behövs och sen handlar vi bara mjölk och annat smått som kan behövas per vecka.

2011-01-31 @ 11:27:11
URL: http://carowlin.blogg.se/
Postat av: Annicat

Jag undrar lite hur det är med vegetarisk mat i japan. Jag är vegetarian och undrar om jag skulle överleva någon längre tid i Japan, där jag har fått för mig att man äter väldigt mycket kött och om inte vanligt kött så väldigt mycket fisk och skaldjur (äter inte det heller). Folk är rätt tröga här i Sverige och tror att det inte gör något om det till exempel är sky från stekt kött i såsen osv. Såna småsaker som gör att jag kan tvingas få i mig kött om jag inte frågar jättenoga vad maten innehåller. Vad finns det för vegetariska alternativ i Japan? Och skulle folk ha förståelse för att jag inte äter kött av principskäl?

2011-02-05 @ 17:26:03
URL: http://mangaandart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0