ADD uppdatering.



Idag har jag varit hos läkaren för lite piller påfyllning och medicin koll. Det är min ordinarie läkare jag varit hos som är helt underbar. Nu när jag fått ADD medicin så är det dags att trappa ner på mina mood stabilizers för att sluta ta dom, jag har redan börjat själv så det är bara att fortsätta en/två veckor till och sen inge mer!

Jag tar maxdos av min medicin nu, en till två gånger om dagen beroende på när jag vaknar och det fungerar asbra. Jag märker egentligen inte så mycket, jag får inga superpowers eller så men allt flyter liksom på och jag slipper bli så fruktansvärt trött hela tiden. Skönast är att jag slipper det tunga, dimmiga huvudet som jag annars har. Att ha ADD är som att traska runt bakis i en cirkel i köket varenda dag.

Jag fick frågan om hur jag fick min diagnos, hur jag gick till väga. Med mig personligen så gjorde jag ingenting utan det var en psykolog som tog initiativet och utredde mig. Men för att utreda om man har ADD så måste man gå till doktorn och berätta så man får en remiss till en psykolog som håller i utredningen. Min utredning tog ungefär en månad, jag gick två gånger i veckan ungefär i 2 - 3 timmars pass och även mina föräldrar kallades in till utredningen. Jag var 17 år när jag fick min diagnos så jag tror inte att föräldrar tas in för vuxna. Efter alla test och möten så fick jag diagnosen förklarad för mig och även en papperskopia (en hel bunt med papper plus utlåtandet).

När man fått diagnosen så får man välja lite själv hur man vill gå vidare.

Kommentarer
Postat av: Milla

tack så mycket för svaret :)

2011-01-17 @ 17:00:23
Postat av: Sofia

Whoa, vilken låt... Underbart.



Har också en annan snabb fråga: Vad heter den där filmen om en utbytesstudent (eller något) som träffade en japan? Du skrev om den förut, men har inte hittat tillbaka till den för att se vad den hette.

2011-01-17 @ 17:21:44
URL: http://sofiaostlund.webblogg.se/
Postat av: Karin

Intressant att du skriver om det just i dag. Jag är 17 år och imorgon börjar min utredning för add.

2011-01-17 @ 19:52:38
Postat av: hanna

jag hade behövt moodstabalizers ._. går i den där dimman varje dag och har samma diagnos + asperger. dom satte mig på concerta först och sen ritalin. hade otur med läkaren så medicineringen blev bara skit av alltihop. nu har jag ingenting och det är väldigt trögt vissa dagar as u prolly know ._.

2011-01-18 @ 15:33:40
URL: http://maozi.bubbleroom.se
Postat av: elin

ADD låter jobbigt men skönt att du hanterar det så bra som du gör i alla fall. T^T

2011-01-19 @ 17:20:27
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0