Filmer jag vill se!

Idag har jag varit och sett Due Date som jag väääntat på och bara därför haft roadshow sist i Japan. Inte förrän i söndags hade den premiär och den var jätterolig. Jag satt för mig själv i mitten och skrattade.

Det roliga med att gå på bio i Japan är att japanerna ett: inte alls skrattar på samma sätt som vi, förut ansågs det vara störande att skratta men det har blivit bättre nu. Två: Filmen är inte slut förrän den är SLUT. Det betyder alltså att inga lampor tänds förrän eftertexten är slut och de felsta sitter kvar tills dess. Jag tror inte direkt att jag behöver ens nämna att jag självklart inte klarar av att sitta kvar genom hela eftertexten utan är en av de störiga typerna som ska tränga sig ut medan andra sitter, hihihi.

Här kommer filmer som jag nu vill se efter att få ha sett lite reklam!

婚前特急 - Before Marriage Express (taskigt översatt, hehe)



En tjej som dejtar 5 killar, plötsligt ska hennes bästa vän gifta sig och det blir en liten tankeställare. Nu försöker hon finula ut vem utav dessa fem hon verkligen gillar.
Japan roadshow: April


The Killer Inside Me



The Tourist



Serious Man




Serious Man satt jag och skrattade gott åt hela trailern, måste bara se den, stackars sate! Hehe.



冷たい熱帯魚 - Coldfish (VARNING 18 ÅRS GRÄNS!!!)



Snälla tänk på att filmen har 18 års gräns och kan vara lite magstark för vissa!

Trailern vi fick se på bion tycker jag var mycket bättre än den här jag kunde hitta på nätet, men det har i alla fall engelsk text! Jag vill jätte gärna se den men jag har blivit lite klen på sista tiden.. av någon anledning. Så det blir nog hemma i sånna fall och inte i en biosalong!

***

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Ja, just det... man vill inte 'skratta fel' då.* Gillar dock att de sitter kvar, på vissa filmer är det ju en trailer/prolog på slutet som man ibland missar för att alla går och man själv tror att 'nja, det blir nog inget' - råkade ut för det med Iron Man. Bättre om alla sitter kvar.*

2011-01-26 @ 16:31:33
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaså, jag visste inte om bio i Japan..hahah :D

2011-01-29 @ 21:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0