Chokobanana Yatsuhashi från Kyoto!



Självklart köpte jag omiyage i Kyoto! Jag älskar nämligen just den typen som är på bilden, min favorit är vit med röda bänor på insidan och kanel på men när jag stod i affären för att handla med mig till jobbet så såg jag att dom hade chokobanana (Banan och choklad) som jag bara älskar! Så det var jag tvungen att prova.

Yatsuhashi (som den här omiyagen heter) är dango med röda bönor i och finns i olika smaker. Alla städer, platser osv i Japan har sin grej som dom är kända för och alltid säljs över allt som "omiyage". Omiyage betyder helt enkelt souvenir men är inte alls på det sättet som vi alla tror i början när man köper med sig typ en grekisk gud i billigt porslin från Kreta utan det är mat eller godsaker inslagna i fint papper som man tar med sig till vänner, släkt, arbetskamrater osv när man varit någon stans. Det är en social kod, egentligen inget måste men lite konstigt när man inte gör det. Man lär sig rätt snabbt vilka man borde och inte borde ge till.

Kommentarer
Postat av: Melissa

Hejsan! skulle du vilja göra en bloggdesign till mej ?

för jag ser upp till dej, du är min före bild :)<3

2011-01-05 @ 09:31:35
URL: http://crazyjbfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0