Bara hamburgare i huvudet efter två fulla McDonald's dagar x.x

Yuji berättade idag att jag imorse när han vaknade legat och mumlat i sömnen och sagt "Poteto" (poteto är pommes frites) och bara för att retas med mig så sa han "Cheeseburgare". 
Då hade jag tydligen svarat "120 yen" (hyakunijuen). 
Hur skadad får man vara, haha.

Det här är min dag i text, jag har 6 sidor av notes som ska läsas före varje skift, att folk kan ha så mycket att säga.. haha. Imorgon är jag jobbfri och ska defintivit ha ork till att visa den nya handväskan som Yuji köpte till mig i nyår! Den har ni inte sett än. Men nu måste jag få kollapsa innan jag börjar tro att jag är en hamburgare.

Jag har fått frågor om vart vi ska flytta! Jag har nog nämt det ibland men inte riktigt sagt det ordentligt, det är rätt gamla nyheter så jag har nog inte alls tänkt på att förklara det hela. Yuji är egentligen anställd vid sitt företags huvudkontor i Nara som ligger i Kansai (vid Osaka, Kyoto) så han är bara placerad i Tokyo tillfälligt. Vi vet inte när han blir kallad tillbaka till Kyoto (Yujis företag gör lite som dom vill och är väldigt duktiga på att köra en "by the way" två veckor innan) men det går lite tysta rykten om att det handlar om inom ett år. När Yuji måste tillbaka följer jag självklart med honom, oavsett vart i utbildning och annat jag är.

Jag är en liten halvvidrig stadsbo och det värsta jag vet är affärer som stänger och att behöva vänta på tåg/buss så det måste bli körkort annars kommer jag nog bli tokig i Kyoto!

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Spännande, men jobbigt att inte veta när man blir förflyttad...* Verkar ju gå hur bra som helst på McD, förutom nattliga beställningar då.. hihi



http://sakuradesu.blogg.se/



2011-02-07 @ 19:36:26
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: elin

Oh Nara är ju där med alla renarna! Jag tycker det verkar vara fint men är väl en stor skillnad om man jämför med tokyo!

2011-02-07 @ 21:52:28
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: elin

Oh Nara är ju där med alla renarna! Jag tycker det verkar vara fint men är väl en stor skillnad om man jämför med tokyo!

2011-02-07 @ 21:52:44
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/
Postat av: Beckie

Hoppas ni får veta i god tid när ni måste flytta då =/ hatar när info och annat kommer med kort varsel.

Körkort är nästan ett måste och det håller jag med om! Så känner jag själv, men har inte råd med ett nu så det blir väl att spara ihop det.

2011-02-08 @ 22:44:00
URL: http://beckieshideout.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är inte 120 Hyakunijuu?! du skrev 210..

2011-02-16 @ 14:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0