Färska blombuketter gör mycket!

Ken och Yukari har varit här idag på middag, svensk som man är så blev det tacos! : )
Jag försökte mig också på en amerikansk äppel paj (som jag slängde ner lite blåbär i) jag själv tyckte den blev sådär men de andra tre höll inte med, de tyckte den va kanon, så det kanske lyckades i alla fall.
Jag är nog bara mer för smulpaj kanske.



Under dagen var jag iväg till floristen för att plocka upp en ny blombukett till vardagsrummet. Det är verkligen helt grymt att ha färska blommor hemma, det gör väldigt mycket och jag är supernöjd med blommorna den här gången. Jag har tröttnat på vintern så jag ville ha lite av en vårbukett istället och det är så mysigt med busk/träd grenen mitt i. Som ni hör så vet jag inte sådär jättemycket om blommor men man behöver inte det. Jag säger bara till vilka färger, vilken känsla och vilket pris jag tänkt mig så gör floristen resten.

Den här buketten låg på cirka 216 kr, det är ungefär vad jag brukar köpa för som passar min vas och den kommer hålla sig 2 -3 veckor. Allt jag behöver göra egentligen är att byta vatten (jag gör det varje dag).
Det är verkligen toppen, luktar gott och gör lägenheten riktigt mysig utan mycket ansträngning alls!

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Fint! Härligt med lite liv och grönt.. nu när det ALDRIG vill bli vår.*

2011-02-05 @ 17:22:35
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Tova

hihi, jag diggar också klassisk smulpaj mer av nån anledning...

fina blommor förresten! :)

2011-02-05 @ 20:35:27
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0