Det kostar att vara tjej!

Det har tagit mig två dagar att hitta en hemsida, som inte ser ut som något läskigt bogus, där jag kan köpa hem mina tjej prylar som nu håller på och ta slut och behöver påfyllning! Smidigt nog så tar allting slut i stort sett samtidigt och det är najs när man kan dra in på frakt och annat så! Fast det tar alltid emot lite att punga ut med så mycket pengar för sånt som egentligen är rent lyx. Det är så mycket lättare när man inte ser hela summan, hehe.



Jag brukar alltid leta efter amerikanska sidor först eftersom både kronan och yenen är så mycket starkare än dollarn är just nu så man kan spara rätt mycket pengar! Men det var verkligen helt omöjligt att hitta en sida som var okej med att frakta mina rengöringsprodukter utomlands. Så typiskt, speciellt när jag hade en kupong till en av de större amerikanska sidorna på cirka 450 kr. Men men!



Tillslut hittade jag en sida som jag kunde beställa allt ifrån, så skönt! Jag använder Kerastase till håret, Lancome för foundation (toppen!), MAC för resten av sminket men för rengöring, lotion och behandling av mörka ringar under ögonen (hud underhåll kanske man skulle kunna kalla den gruppen) så använder jag Exuviance. Det är ett medicinskt märke och därför går det inte att köpa i vanliga varuhus (jag rekommenderar det starkt, speciellt för dom som har ringar under ögonen, deras Brightening Bionic Eyecream vågar jag gå i borgen för att den fungerar, har man genetiska ringar/påsar under ögonen så är det the real deal).

Men det finns här i Japan hos hudkliniker och liknande. Värsta är att det är sån pris skillnad, det ökar med runt 200 kr per produkt om jag köper det direkt. Då är det t om billigare i Sverige så det är så najs att jag äntligen hittat en online butik i Japan som säljer. Det har jag tjänat en tusenlapp på!



(För första gången har jag lyckats ta en bild på min hårfärg, jag är brunett igen som vanligt efter några månaders halvkum.. orange.. hehe!)

Kommentarer
Postat av: Liza

Söööt :D

2011-02-04 @ 14:01:52
URL: http://liiitza.wordpress.com
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Härligt att du hittade! Segt när man måste betala en massa onödiga 'avgifter'/'påslag' när man vet att det finns att köpa billigare.. tjusig bild!



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-02-04 @ 14:27:33
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Emma

Det kostar att vara tjej, tyvärr. Ska själv köpa in nya hudprodukter och sminkprodukter, synd bara att det kostar! ;(



Söt bild! :D

2011-02-05 @ 19:21:27
URL: http://emmasreflection.blogspot.com
Postat av: aidaj

du är jjäätefiin :) <33

jag tänker oxå plugga i japan efter gymnasiet, det verkar va så häftigt, men tog du lån när du skulle åka dit ?? :)

2011-02-05 @ 19:27:06
URL: http://flowerrock.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, vad fin bild på dig :D

2011-02-07 @ 16:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0