Filofax, kalender, almenacka, schema..

Så mitt dramatiska "jag hinner inte skriva idag" inlägg var ren slöseri med tid.. jag är självklart fortfarande vaken och mumsar på jordgubbar. Så då passar jag på och hoppas sömn ska komma fallande från himlen.



Idag var jag på jakt efter en filofax till de lösa filofax sidorna jag köpt. Jag använder min Smartphone till att ha koll på mig med allt jag ska göra (den vibrerar, piper, tjuter och allt sånt) men jag behövde något extra för det är så svårt att få en helhets bild med bara mobilen. Då hittade jag den här 10 min serien! Den fanns i tre storlekar och jag plockade ner den största och den minsta i varukorgen. Det är visserligen bara dagligen men den är precis det supportet jag behöver.

Post-it lappar på sidan representerar 30, 60 och 120 min. De mörk gula är för möten. Till vänster kan man sätta in post-it lapparna så dom täcker de timmarna som det är inplanerade. Något jag är otroligt duktig på är att inte förstå hur lång tid något tar, jag bokar väldigt lätt in saker som krockar för att jag inte tänker på att jag t ex måste åka tåg emellan. Visst låter det dumt? Men det bara är så. Så jag hade tänkt att ha den här lilla versionen som ett hjälpmedel för att dubbelchecka, har jag en dag med fler än en aktivitet så kan jag måla upp den och se att den går ihop. Nu återstår bara att se om den fungerar så smidigt som jag hoppas :)

Jag köpte också med några stämplar för t ex lektion och jobb som jag bara kan stämpla istället för att skriva. Min handstil är ju dessutom inte mycket att vifta runt med så det blir rätt smidigt så.. hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (Johanna)

Oh, gudars vad smart den ser ut! Och de där stämplarna verkar ju jättebra.*



http://sakuradesu.blogg.se/

2011-02-23 @ 21:19:05
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Panda

Jag körde också på filofax under gymnasiet men den var så rörig till slut att jag fick sluta med det. Nu kör jag på en helt vanlig almenacka och ett separat schema på kylen.



Kram från Panda ^_^

2011-02-24 @ 12:12:08
URL: http://redlittlepanda.blogspot.com
Postat av: Milla

Hejsan

jag vill bara tacka dig för dina inlägg om add, tackvare dem fick jag upp ögonen för vad add är för något. Nu går jag hos psykolog och skaförhoppningsvis bli utredd för det. nu vet jag att jag inte är knäpp utan det finns förklaring till varför jag är som jag är :P tack igen :)

2011-04-04 @ 16:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0