Franc Franc örngott och blåmärke

Det är så mycket just nu att alla dagar hela tiden bara rinner över på nästa dag, klockan är redan tio i ett på natten och jag har som vanligt inte hunnit skriva allt som jag skulle vilja skriva, inte ens hälften!

Idag började jag ändå klockan 3 men slutade klockan 9. Tio minuter innan jag slutade frågade min manager om jag kan börja en timme tidigare imorgon (alltså 12) men då hade jag hålligt mig i 3.5 timmar och kunde inte fokusera alls på vad han sa för jag höll på och kissa på mig. Haha, imorgon blir det från 12 till 20.



På min rast gick jag en sväng förbi Franc Franc (heminrednings affär) och lyckades norpa åt mig två örngott på deras sista rea, 50% off! Jag kände mig som en snål tant när jag gick fram till disken och påpekade att det stod 50% OFF men pristagen (700 yen) inte var hälften av 1 200 yen som var original priset. Så jag fick 200 yen mer off, som ett riktigt proffs.



Jag har i flera veckor haft ett skumt blåmärke på handleden, ibland är dom två och ibland bara att mega stort, mörkbrunt blåmärke. Jag fattade nada när för varje gång jag sov så blev det större. Snacka om att läka baklänges. Nu har jag löst gåtan om mina blåmärken på vänsta handleden. Vid kassa linjen på jobbet har vi en metallskena som går längs med hela bänken och under finns brickor. Varje gång jag tar upp en bricka så stöter jag i armen i den där metallkanten. Det gör inte ont eller så (uppenbarligen) så egentligen är det inget man skulle få blåmärken av alls .. men 7 timmars shift, det är många brickor som ska up pådisken!

Får linda in mig i bubbelplast.

Kommentarer
Postat av: M a r i a h

Sv; :D Det är jag som ska tacka för en hur mysig blogg som helst, keep up the good work!



Ja, men visst är det så ;D Älskar nintendo <3

Har de flesta konsoler, fattas en game boy light, game boy micro, en DSi och om man ska vara petig så fattas det en famicom ^^



Ah, så himla intressant att veta hur det är med k.kort i Japan. Det är ganska tufft att det inte skiljer så mycket som man tror =)Och priset är ju det samma som jag fick ge för mitt k.kort :) Hehe, ja det hade ju en annan haft svårt för, att köra på "fel" sida alltså :P Bara som en sådan sak att växla med vänster hand ;D My god, jag hade nog krockat första dagen, haha :P

Ha det gott!

2011-02-19 @ 19:38:20
URL: http://nintendoandme.blogg.se/
Postat av: FowZies.se ♥

bubbelplast är bra :D

2011-02-19 @ 20:20:21
URL: http://fowzies.se
Postat av: Cecilia

Att vara snål kan vara bra! Man sparar pengar på det! Inte sant! Om man sparar 200 yen vid mer tillfällen så blir det mycket pengar till slut!

2011-02-21 @ 16:14:40
URL: http://mylifejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0