Tvätta för hand.. jodu...

Ibland får jag små ryck som drar mig tillbaka till "back in the days" när vi var starka kvinnor som låg på knä vid bäcken och slog livet hur fläckar i kläderna med stenar. Det var stolta tider! Så för att hylla detta så går jag som sagt tillbaka till det här och får den brillianta tanken att jag ska handtvätta.
Gör inte det, handtvätta inteeee!
Jag vet inte riktigt hur många stenar det är meningen ska gå åt när man ska centifugera tvätten.



Jag tvättar alltid mina jobbar strumpor (har knästrumpor) och min skjorta efter varje pass, annars blir det så snuskigt tycker jag och det har jag nu gjort med en kopp ättika ihop om att få fram lite mer av tvättmedelslukten och lite mindre pomme frites. Men nu undrar jag mest om det kommer hinna torka under natten, det blir ut på balkongen och se.



Nej det blir tvättmaskin from now on, snabbt, enkelt och inte så vått att det droppar om kläderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0