McDonald's kisse

Tack för alla kommentarer med tips om både resor och videokameror. Idag har jag jobbat och sen jag kom hem har tiden bara försvunnit. Det är så mycket jag skulle vilja göra (som att prata med er ordentligt!) men på kvällarna går min medicin ur och då blir livet ett grumligt gurgel av 143 olika google fönster och tankar som aldrig blir avslutade, puh! Det har gått jättebra idag och jag behöver ingen tränare hos mig längre. Jag har fått ett tilldelat skift på fredag (yes!) och sen har jag mitt första riktiga, långa skift på söndag (så långt att jag får rast :o) alltså börjar min träning lida mot sitt slut, äntligen!
Nu har jag inga problem med att stå i kassan och har fått koll på allting det går också lite som ett whisper på "stan" här i vårt lilla område att det jobbar en utlänning på McDonald's nämde min chef. Folk tycker det är lite kul eftersom området jag bor i inte har så speciellt mycket invandrare. Jag är en panda på zoo't med andra ord.



I helgen var vi hos Debbie och Sebastian i deras lägenhet som nu blivit färdig och iordning. Det var så mysigt att bli bortbjuden och få god mat och prata med goda vänner. Debbie har dessutom med sig sina två urfina katter, norsk skogs katt för att vara mer exakt. Jag är så sugen men samtidigt är det ett sånt stort steg. När ska man tajma in det. Nu när lovet drar igång är det bra tajming att ta hem en tisse eftersom jag är hemma väldigt mycket men sen ska vi utomlands i 10 dagar och då måste stackarn till katthotell. Det är sånt underbart sällskap.

Min lilla mobilbild är inte ens i närheten av vad fin hon är gentligen!

Kommentarer
Postat av: Tokyo - Love (johanna)

Ah, supermysig! Kul att det går bra med inskolningen på McD.. Alla kommer vilja handla av dig juh! hehe

2011-02-01 @ 22:08:35
URL: http://sakuradesu.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Haha, hoppas att du lyckas locka fler gäster till McDonalds nu.

2011-02-01 @ 23:39:44
URL: http://zimtsternli.blogg.se/
Postat av: Livmoderskeppet

Vad lustigt att det är så ovanligt med en invandrare där! Men jag har läst en del om hur ovanligt det är med invandring i Japan. Bra att du har ett jobb också nu! Jättekul att läsa om ditt liv i Japan!

2011-02-02 @ 10:24:23
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com
Postat av: elin

Gud vad fin katt..! nu hatar jag att jag är allergisk!

2011-02-02 @ 16:51:44
URL: http://thegoldenlock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0